lördag, februari 06, 2010

Schlager-citat

"Är det inte så att vi bryr oss lite väl mycket?"

-Ur dagens mediekrönika i Svenska Dagbladet, skriven av Kristin Lundell, som funderar kring mastodontsatsningen på Melodifestivalen. Ikväll drar den igång, med start i Örnsköldsvik. och minst ett par miljoner svenskar bänkar sig i tv-sofforna. Men som tur är bjuds det på skidåkning samtidigt i en parallellkanal, och det kan bli spännande! Gör det inte det har jag Let´s Dance från i går inspelat att falla tillbaka på ... utan reklampauser ...

6 kommentarer:

  1. Anonym12:18 em

    Skitdålig TV på lördagarna - trots enormt kanalutbud - där jag bor. Trist!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Jag som normalt aldrig lyssnar på schlager eller populärmusik är barnsligt förtjust i dessa musiktävlingar. Så naturligtvis sitter jag bänkad och spanar in och kommenterar och Tycker. Ringer in gör jag nog inte.

    SvaraRadera
  3. Förra året bestämde jag mig för att aldrig mera titta, men jag kan liksom inte låta bli numera. Det var lättare förr när jag inte levde "Svenssonliv".
    Men jag tycker faktiskt att det är bra att vi bryr oss, för inte ska vi väl acceptera att vilken skit som helst ska få representera det land vi bor i... ;)

    SvaraRadera
  4. Fanns absolut inget att ringa på idag. Men det var ju skoj att kommentera med familjen. Och äta lösgodis.

    En som är idog att både se och känna till och tycka är Vonkis som jag kan rekommendera.

    SvaraRadera
  5. Schlagerfestivalen är ju en av SVT:s stora publikmagneter. Och i dessa konkurrensens tider gäller det ju att mjölka det mesta möjliga ur en sådan. Men att ha ett inslag om premiären för Schlagerfestivalen på Aktuellt, som man hade fredag kväll, tycker jag är att missbruka sin uppgift som public service-företag. Eler kanske att man har tappat omdömet på något vis.

    SvaraRadera
  6. Jag jobbar ihop med två schlagerfreaks och då menar jag freaks. Tar semester för att se uttagningar, är med i nätverk och följer slaviskt allt och alla i denna form av, låt oss säga artisteri. Det kan bli ganska tröttsamt minst sagt.

    SvaraRadera