söndag, februari 07, 2010

Tre söndagstankar - tre citat

"En kombination av tjat, vänlighet och tålamod öppnar de flesta dörrar."

-Frilansjournalisten Jesper Huor intervjuas i dagens SvD om sina fem månader i Afghanistan som "inbäddad" reporter tillsammans med de amerikanska styrkorna, vilket resulterat i ett unikt reportage. Men visst har han väl rätt: vad man än vill åstadkomma är tjat, vänlighet och tålamod bra att ta till, i kombination! Fast hur är det nu - visst brukar det beteendet betecknas som typiskt kvinnligt - eller?! Möjligen är tonåringar något det inte biter på ...

"Läcker du när du hoppar eller hostar?"

-Annonsen i DN, från universiteten i Umeå och Linköping som vill ha tag i försökspersoner, alltså läckande kvinnor, får mig att rysa vid frukostbordet. Är det verkligen så att jag oundvikligen en dag måste svara ja på den frågan?!

"Leopard, ormskinn och zebra - trenden med exotiska djurmönster hänger kvar även i höst."

-DN:s modeskribent Karolina Skande rapporterar från Stockholms modevecka om trenderna för hösten 2010. Och vi som redan bekänner oss till pantertanternas skara kan se framtiden an med tillförsikt: djurgarderoben klarar sig igen, för sisådär tjugonde gången ...

3 kommentarer:

  1. Anonym9:18 em

    Den där Jesper har nog inte prövat på nåt tonårsbarn.

    SvaraRadera
  2. Nej, men jag är läcker när jag hoppar. Åtminstone för den som inte räds svallvågor.

    Mindre när jag hostar.

    SvaraRadera
  3. Ingela - underbart!!! att du är läcker när du hoppar!!!! sånt gillar vi! och lite svallvågor har väl inte så många dött av? :-D

    SvaraRadera