tisdag, november 23, 2010

Tisdagstema: Resa

Har just varit bortrest några dagar. Inte länge alls, men visst kan man väl ändå få undra om någon saknat en? Åtminstone lite?

Jag har faktiskt svaret. Minst en har saknat mig, inte lite, utan jättemycket. När jag for var det en riktigt fin liten rosa cyklamen i den där krukan. När jag kom hem var den - ja, ni ser själva. Måste väl kallas för död? Alltså hade den behövt mig, verkligen saknat mig. Längtat ordentligt, om en krukväxt råkar kunna det.
Det finns ett talesätt som lyder "att skiljas är att dö en smula". Och varje gång någon reser sin väg skiljs man ju.
Så var det också den här gången. Fast att dö "en smula" är i sammanhanget en ren skönmålning.

Denna veckas tisdagstema är RESA. Fler resemotiv - ja, jag misstänker att det finns en hel del betydligt vackrare bilder att njuta av - hittar du vägen till om du klickar här.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Stackars blomma! Den hade det inte så kul när du var på vift!
    Hoppas du hade det trevligare!!

    SvaraRadera
  2. Helt underbar tolkning av temat. Hoppas att du hade det bättre än din stackars blomma :)

    SvaraRadera
  3. Ett bevis så gott som något att du behövs :) Men resan kanske var värd att komma hem till denna ledsna (helt döda?) blomma?

    SvaraRadera
  4. Musikanta8:09 em

    Cyklamen är hopplösa blommor. Ska vattnas varje dag. Jag har bara gröna växter - dem kan man resa bort från ett tag. (Det blev t.o.m. rim!)

    SvaraRadera
  5. Ett roligt inlägg till temat. Blomman ser inte så pigg ut. Hoppas du hade trevligt på resan.:)
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  6. Haha, gissa om jag känner igen mig! Har så gott som givit upp tanken om ett grönskande hem. Det funkar inte när man ska ut och resa då och då.

    SvaraRadera
  7. Rolig tolkning av temat, bravo!

    SvaraRadera
  8. Du borde haft en blomsterpassare, då du var på din resa ;)

    SvaraRadera
  9. Din är snäppet dödare än Elisabets.

    SvaraRadera
  10. Anonym1:54 em

    Saknad och övergiven. Och död. Eller?
    Stackars cyclamen! Du borde skämmas :o)

    Hoppas resan var trevlig.
    Kulsprutan

    SvaraRadera
  11. Till saken hör kanske att jag hade blomvakt. Trodde jag i alla fall ...

    SvaraRadera
  12. Du kanske skulle haft en blomvattnare istället? ;)

    SvaraRadera