tisdag, november 30, 2010

Tisdagstema: Advent - när änglarna dyker upp ...

Det kan vara en liten luciatärna som tjuvstartat och fått luft under vingarna. Men egentligen tror jag att detta är en julängel som, mjuk och rar, kommer farande med de vita snöflingorna därutanför rutan, flingor som snabbt blir till drivor och gör Sverige till ett julkort redan innan vi rivit bort novemberbladet från almanackan.

Första adventssöndagen har redan passerat, stjärnorna lyser - och julänglarna blir bara fler och fler ... för det är nu i advent de kommer fram, sins emellan väldigt olika men stämningsskapare allihop.
Veckans tisdagstema är ADVENT och du hittar fler bilder att kika på om du klickar på den här länken.
















Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Vad söt hon var den flygande ängeln :)

    SvaraRadera
  2. Min favorit blir absolut den flygande söta ängeln, helt ljuvlig är den ju...

    SvaraRadera
  3. Det var lite annorlunda :)
    Söt ängel den första :)
    http://fotochip.blogspot.com/2010/11/tisdagstemaadvent.html

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt med änglar .. jag tycker alla tre har något speciellt:)
    ha de gott..

    SvaraRadera
  5. oh sådana ängelstjärnor hade mina fyra barn i deras respektive rum. Det var specielt när de kom upp i "mina änglars" rum.

    SvaraRadera
  6. Advent är härligt! Änglar också...
    Kramen.

    SvaraRadera
  7. Min favorit blir också den flygande ängeln :)
    Javisst är det julkortsväder över hela Sverige !

    SvaraRadera
  8. Anonym1:39 em

    Som syrrans kompis sa för många år sen : Tindra för fan, snart är det jul - (igen).

    Fast änglar är fina...........

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  9. Änglar hör julen till, fina!!!

    SvaraRadera
  10. Tänk, visst är det märkligt att änglar är så poppis trots att de kommer från den kristna tankevärlden... Jag undrar ibland om de blivit världsliga eller om folk i allmänhet inte tycker att de gills som kristna fenomen.

    Jag är naturligtvis väldigt förtjust i änglar, och när jag hade barnkören var alla sånger om änglar jättepoppis.

    SvaraRadera
  11. Änglar är bra att ha ibland i form av änglavakt....gillar bäst den i guld

    SvaraRadera
  12. (hihi, ska vi börja räkna änglar ;)

    SvaraRadera