tisdag, november 23, 2010

Citat om drömmar och att lägga framtiden på hög ...

"Vi har alla våra egenheter. En av mina är en förmåga att investera i framtiden och sedan lägga den på hög. Jag köper saker som är intressanta men kommer liksom aldrig fram till att njuta av dem. Halva hyllan är full av böcker och skivor och boxar som ligger där och stirrar ledset på mig när jag rusar förbi."

-Anders Westgårdh skriver krönika i Aftonbladet i dag om hur han vid 54 års ålder försöker förverkliga åtminstone en av sina stora livsdrömmar. Och oj, som jag känner igen mig! Vill du läsa hela hans text hittar du den här.

2 kommentarer:

  1. Musikanta8:05 em

    Vem känner inte igen sig? Det har hänt att jag köpt en bok på rean som jag upptäckte att jag redan hade när jag kom hem...
    För att inte tala om hur många CD-skivor som står där i hyllan och som jag aldrig lyssnar på...

    SvaraRadera
  2. Anonym11:20 fm

    Helt främmande tanke för mig!
    Kan bero på att jag är 66.

    SvaraRadera