söndag, oktober 14, 2012

När varje stygn hamnar rätt

På Götgatan i Stockholm har Konsthantverkarna en lokal med både butik och olika utställningar. Härom dagen drogs jag in, helt oplanerat. Det var Anita Hedins fel – eller förtjänst, snarare. Anita är textilkonstnär och "målar" med tyg. Hennes collage är faktiskt mästerliga, jag hittar inget annat ord.

Allra mest betagen blev jag av bilden av kvinnan och barnet som går på en tom strand i solsken, med picknickkorgen packad och sommarvind i håret. Kanske för att den påminner om en tid som passerat, med ljuvliga barfotabarn och mammaroll, livets mest betydelsefulla.

Mitt foto, som inte visar hela tavlan, gör absolut inte verket rättvisa. Här har varje stygn hamnat rätt! Så har du ärende i närheten, ta dig en extra liten stund och kika in. Anita Hedins bilder hänger kvar till och med den 25 oktober.  

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Fint, känner en finne i Göteborg som gör liknade, ofta med västkustmotiv.

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vacker bild! Synd att jag bor så långt ifrån...

    SvaraRadera
  3. Var på Götgatan? Måste absolut gå dit nästa gång jag är i stan. Kommer upp 23 oktober så jag har två dagar på mig. Bra om du talar om vilken T-banestation som är närmast.
    Ingrid

    SvaraRadera
  4. Helt underbar konstnär!!!

    SvaraRadera
  5. Musikanta - hörnet Åsögatan-Götgatan! T-bana Medborgarplatsen. Gångavstånd också från Skanstull.

    SvaraRadera
  6. Tack för upplysningen! Jag har noterat det.
    Ingrid

    SvaraRadera