tisdag, februari 03, 2015

Tisdagstema SNÖ

Budskapet på (den onödigt svårlästa) affischen är att det är vår. Ett budskap som står i stark motsats till snön som lägger sig på skylten och försöker dölja dess text så effektivt som möjligt.

Så till sist blir det väl den vanliga frågan: ser du den halvtomma flaskan? eller den halvfulla?
Ser du vårsalongen (den klassiska, på Liljevalchs, som jag aldrig kommer iväg till fast jag tänker ta mig dit varje år)? eller februarisnön som inte verkar vilja sluta trilla ner över oss?

Veckans tisdagstema är SNÖ och du hittar fler bilder här, vare sig du tillhör de vintervänner som älskar den vita varan eller är en som i likhet med mig drömmer om och längtar till grönare dagar ...

Copyright Klimakteriehäxan

OBS att de blå krokiga strecken ingår i affischens layout. Inget kludd, alltså ... fast åtminstone jag trodde vid första anblicken  att någon varit framme och "bättrat på" bilden ... I verkligheten är affischen märkligt nog mer svårläst än på mitt foto.

11 kommentarer:

  1. Det är mycket man inte tar sig tid till att göra.

    SvaraRadera
  2. Nu är jag benägen att göra som du...längta till våren, de ljumma vindarna, de första blommorna, ja du vet :) Till o med att putsa fönster skulle jag gilla.... Ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det är fler som tänker på saker de skall göra och som aldrig blir av.
    Jag tycker det är skönt med snö. Den försvinner fort skall du se.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Jag såg de blå strecken ... Man måste ha något kvar att göra!

    SvaraRadera
  5. Jag som bor i Dalarnas mörkaste skogar inbillar mig att om jag hade chansen så skulle jag springa på museer och utställningar dagarna i ända. Sanningen kanske är något helt annat, men en sanning är att jag älskar vinter och snö!

    SvaraRadera
  6. Har tyvärr aldrig varit på Liljevalchs. Det börjar väl bli dags!

    SvaraRadera
  7. Ja, det var stor skillnad men det är väl viktigt att vara ute i tid. Det är också viktigt att tänka positivt.

    SvaraRadera
  8. Vår är inte fel. :)

    SvaraRadera
  9. :) jag trodde också att någon klottrat på skyltarna..

    SvaraRadera
  10. Våren kommer den med ska du se, vi ska bara njuta lite till av vintern ;-P

    SvaraRadera
  11. Jag hör till de som tycker vinter är vackert!

    SvaraRadera