lördag, augusti 31, 2019

Q&A precis innan augusti tar slut

Orsakullan har på sin blogg lagt ut en "utmaning" vilket innebär att hon ställt en fråga per varje dag i månaden. Jag plockar några från augustis sista dagar och slänger in mina svar, precis innan det blir ny månad, ni vet den där man kallar för höstens första ...

 Nakenbadar är något som jag …
  ... gör gärna men alldeles för sällan, eftersom tillfällena är få.      
Envishet är något som jag … 
... förvisso begåvats med, vilket en och annat fått känna av.
3.    Jag har en snyggt organiserad garderob …
... hahaha! 
4.    Mumintrollen är något som jag …
... tycker mycket om, men de där dyra muggarna är jag inte intresserad av! 
5.    Den första kärleken …
... glömmer man aldrig men det skulle ju kunna bli en riktigt lång historia.
 Sushi är … 
... väldigt gott och ganska nyttigt dessutom, jag borde äta det oftare.
 
Och Q&A, det är den engelskspråkiga journalistvärldens beteckning på en rask och rak intervju där Q står för Question/fråga och A för Answer/svar. I korthet, alltså.
 
Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Ingen i Sverige skulle väl fatta om man skrev F&S. Inte heller FSF som motsvarighet till FAQ. Fast man ser ibland Vanliga frågor som rubrik, i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä F&S finns inte. Däremot har det nog hänt att man svenska redaktioner också sagt Q&A ... "Vanliga frågor" brukar man se hos div kundtjänster, men inte som intervjuer väl?

      Radera
  2. Ja du nog är muggarna dyra, och ännu galnare att vissa är värda flera tusen :-o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om dom åtminstone vore jättefina - men det tycker inte jag att de är!

      Radera