fredag, september 18, 2020

Plus och minus

Veckans fem fredagsfrågor från Elisa Matilda gör det nödvändigt att rannsaka samvetet, på gott och ont ...  inte alls enkelt, faktiskt! Inte för den som har ett rymligt samvete i alla fall! Men nog går det att hitta några plus, och naturligtvis också några minus.

  1. Vad är det dummaste respektive smartaste du gjort den här veckan? Om jag gjort något riktigt dumt tänker jag inte avslöja det här! Smart? Tja, att lämna badrummet nystädat när vi åkte från Barndomslandet var väl ändå rätt begåvat. Så kommer man tillbaka till det när det fortfarande är hyggligt fräscht.
  2. Vad är det bästa respektive värsta du ätit under veckan? De ständigt återkommande fredagsräkorna är alltid en njutning. Men den där kakan efter lunchen en dag, den skulle jag ju ha låtit bli.
  3. När under veckan var du gladast och när var du mest ledsen? Kan inte minnas att jag varit ledsen. Men log nog störst när senaste videon på barnbarnet landade i mobilen. Nu går han snart!
  4. Vad fanns för mycket respektive för lite av under veckan? Lite för lite riktigt kul tv-program. Lite för mycket godis. 
  5. Vad ser du fram emot under nästa vecka, och vad bävar du för? Ser fram emot lunch med kompis, bävar för att jag har en ganska fet att-göra-lista.
Plus för mina roliga krukdjur. Minus för att det är svårt att vattna grönskan 
de bär på ryggen. 

Copyright Klimakteriehäxan

16 kommentarer:

  1. är duktig och äter halva kakor, delar med maken ❤️ hälsningar från barnbarn är fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I vår familj vill vi väldigt gärna ha hela kakor .....

      Radera
    2. så var det förr i tiden när jag var fet nybliven diabetiker... nu är det andra tider!

      Radera
  2. fina krukdjur! barnbarnen är en ständig källa till glädje. även på håll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att kunna glädjas åt både barn och design!

      Radera
  3. Ja, det där med barnbarn, som jag inte träffat sen 2 januari, visst blir jag glad över video och foton!
    Idag är jag glad över solen, som gjort mig sittande på balkongen med ett korsord nästan hela dagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nu måste du väl ändå kunna träffa dem irl? Korsord i all ära, men ...

      Radera
  4. Älskar dina grönsaksdjur. Ser ut som att det är koriander eller persilja i dom. Ta en tratt till hjälp med vattningen.
    Har också klagat över tv-utbudet som jag tycker är bedrövligt, om man inte gillar Idol vill säga, och det gör jag inte.
    Minns när du visade upp ditt barnbarn. Tiden går verkligen fort, alldeles för fort. Hoppas hans föräldrar ger dig tillstånd att visa upp honom på bloggen igen framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är "snål" med bilder på gullungen, men han kommer nog igen snart! Det är hemtrevnad i krukdjuren, inget ätbart alls. Idol har jag visst aldrig sett, men jag hittar en hel del på både HBO och Netflix som jag tycker är sevärt. Och du missar väl inte Salisbury-serien i SvT! Så otäck, så bra - och alldeles för sann.

      Radera
  5. Gu så söta de är sina plantbärare men jag förstår att de är lite svårvattnade. Kanske prova med en suckulent i stället som väller över?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag "dränker" de där växterna och de har överlevt hittills, men får kanske se mig om efter nån annan art. Är hur som helst väldigt förtjust i dem, fynd på (rea) på Hemtex!

      Radera
  6. De där att-göra-listorna är ett elände, av någon underlig anledning blir de ofta alldeles för långa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de gör det. Men varje överstrykning/avbockning är i alla fall en delseger!

      Radera
  7. Jag gillar inte heller långa att-göra-listor, men har lyckats skala bort mycket sånt. Fredagsräkor brukar avnjutas här också, men denna gång blir det kräftor med grannen, om en liten stund. Låter ljuvligt att se videosnuttar på barnbarnen, jag har saknat att ha småbarn i familjen men nu är två färskingar på G
    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till det som är på G, stort! Då kan du lägga undan dina att-göra-listor till senare, eller hur?!?

      Radera