torsdag, januari 27, 2022

Julklapp dubbelt upp

För en månad sedan var det fortfarande julstämning i både slott och koja. Skinkan hade krympt, granen barrade lite försiktigt och paketen var öppnade. Nu undrar Mia i bokhörnan i denna veckas helgfråga: Fick ni några böcker i julklapp? 

Ja då. Önskade mig och fick "The Hate U Give" av Angie Thomas, eftersom jag läst så förtjusta kommentarer. Nu hampade det sig inte bättre än att jag råkade köpa just den boken till Dottern i julklapp. Det blev dubbelt upp, alltså, så ett ex fick gå tillbaka till bokhandeln! Lite fånigt, faktiskt. Jag har dock inte läst den ännu.

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Den köpte jag med för jag hört så mycket bra om boken, nu får vi sätta igång och läsa

    SvaraRadera
  2. känner igen titeln men jag har inte läst den.

    SvaraRadera
  3. Så gick det med ditt köpstopp för böcker;-) Okej, det blev "bara" dubbelt upp och en bok lämnades tillbaka. Det kunde ju ha varit fem böcker eller så;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köper trots allt färre än förr! Och naturligtvis får jag köpa till andra!

      Radera
  4. Vår gran barrade inte ens i det skedet då den kastades ut! Mycket bra gran på det sättet den här julen.
    Jag gillade Angie Thomas' bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår barrade men var ändå jättefin ... jag kan rent av sakna den fortfarande!!!
      Hoppas att jag gillar den där boken.

      Radera
  5. Bor du och dottern under samma tak? Om inte hade det väl inte gjort något att ha varsin bok, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kändes onödigt eftersom jag trots allt försöker dra ner. Hon får behålla den - vi kan båda läsa!

      Radera