söndag, januari 22, 2023

Underjordiska skyltar

Den som gör en resa har alltid något att berätta, brukar man säga. Låt mig presentera en parallell: den som åker en sväng med tunnelbanan har alltid någon eller några skyltar att visa upp när det är dags för ännu en Skyltsöndag. Fler (och kanske roligare) skyltar hittar du vägen till i BP:s högerspalt.

En skylt som tilltalar en gammal handbollsmamma ... VM avgörs just nu, på olika platser
i Sverige och Polen. Några matcher spelas i Stockholm. Kul att titta! Kvällens match sänds
i kanal 6. Sverige möter Portugal i Skandiavium i Göteborg, start 20.30. Finalen kommer
att avgöras i Tele 2 Arena i Stockholm den 29 januari. Heja Sverige!

Är en t-banevagn en bra plats för meditation? Ja kanske det.
Klicka på bilden så blir den större och texten lättare att läsa.

Och tillbaka på gatuplanet får hunden möjlighet att meditera en stund.
Copyright Klimakteriehäxan

18 kommentarer:

  1. LillaSyster3:29 em

    Mmm stanna upp och lyssna! En bra uppmaning, men det är trevligare att stanna upp och lyssna i skogen än i underjorden. Ha en bra söndags eftermiddag ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skogen är definitivt trevligare! I Och luktar bättre!

      Radera
  2. Gillar skylten på Karlaplan.
    Det kan vara bra att bli påmind om att stanna upp och bara lyssna, även när man befinner sig i en tunnelbanevagn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst känns det som ett bra budskap i den trakten ...

      Radera
  3. svärdotter såg handboll i Göteborg i Scandinavium igår, livat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att kunna se matcherna i tv!

      Radera
    2. Hannele9:35 fm

      tv är bra uppfinning!

      Radera
  4. Visst är det så! Men att ta en tur med tunnelbanan är ju också att resa. Och tillgången på skyltar brukar vara god och varierad. Snyggt skyltat och den på Karlaplan gillade jag extra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är inte första gången jag förlitar mig på t-banan för att "rädda" en skyltsöndag!

      Radera
  5. Så många och varierade skyltar du lägger upp idag:-) Tusen tack för det och länken:-)
    Visst är t-banan ett bra ställe att hitta skyltar på. Jag menar tänk bara på alla storaffischer bredvid spåren. Men du har hittat några skyltar som inte var så självklara. Bra jobbat dör:-)
    Karlaplans skylt är "givet", vi pratar ju Östermalm. Att Tele2 skulle få några handbollsmatcher under VM visste jag inte. Trodde det var Skandinavium som gällde...
    Visst kan "dunkandet" av en t-banavagn fungera som ett sömnmedel - en slags meditation kanske.
    Synd att hundar inte kan läsa - skylten är såååå söt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul när man hittar några skyltar man gillar eller hur! Det är inte alltid så lätt!

      Radera
  6. Underjordiska skyltar, inte var dag man få se sådana... men så har jag väl en 38 mil till närmaste tunnelbana. Det här med Vovve platsen, finns det verkligen människor som lämnar sina fyrbenta vänner där? Stanna upp skylen var ju säkert fint. Men eller det kanske behövs i denna del om nästa tåg kommer om 10 minuter :) Jag klev ut på gården nu 03:10 med min fyrbente vän och hörde isen knaka i havet och tittade runt på det vackra himlavalvet med några stjärnfall i -20 graders kyla. Tyvärr visade sig inte norrskenet denna natt, (det var lite vid 22 tiden igår) det kan också spraka när Aurora vandrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Norrsken på hundpromenaden låter fantastiskt! Och ja, du har rätt - vågar verkligen folk lämna sin bästa vän på trottoaren medan de handlar?

      Radera
  7. Varierad och snygg skyltning ... mest gillar jag den om handbollen. Bra match även igår ... och då körde de liksom ändå inte för fullt. Håller tummarna för att det blir finalmatch för det svenska laget.
    Hm ... vem vågar koppla sin hund utanför numer ... aldrig att jag skulle göra det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen på final, sitter bänkad definitivt på söndag! Nä, folk stjäl ju inte bara prylar, de stjäl ju barn och hundar också ...

      Radera
  8. Anonym4:18 em

    Hundmeditationsskylten känns igen! Använder min jycke flera gånger i veckan. Lugn o fin väntar han på matte, inget skäll eller drag i koppel. Meditationen i t-banan, jag hade nog behövt bättre affirmationer för att komma in i rätt mood...Inget oväntat hos mig heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väluppfostrade hundar är fantastiskt sällskap. Önskar stundtals att jag hade en.

      Radera