torsdag, september 26, 2024

Ingen resa till bokmässan

Helgfråga från Mia i bokhörnan: Bokmässan i Göteborg börjar i dag. Ska du gå dit? Ack nej, ingen resa dit i år heller. Önskar er som kliver in genom entrén till denna litteraturfest trevliga möten, många fyndköp och spännande samtal och/eller föreläsningar. För det vet jag ju att det finns goda möjligheter till, alltihop. Been there, done that, så att säga. Undrar om jag någonsin kommer att återvända?

Varje gång jag varit på bokmässan  kan det ha blivit fem-sex eller rentav sju gånger?  
har det varit strålande sommarväder i Göteborg.
I år nöjer jag mig med balkongen. Drygt tjugo plusgrader och bara några tunna moln!
Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. fortfarande är det milt väder i Göteborg, köpte några bra böcker som man inte alltid hittar i den vanliga bokhandel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, du slog till på öppningsdagen! Bra jobbat!

      Radera
  2. Du menar "har man sett en har man sett alla", ungefär så alltså.
    Gillar den söta pippin med en termometer som indikerar att det absolut var väder för balkonghäng idag... också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det menar jag egentligen inte för det ör nya teman, nya namn dyker upp. Men det är ändå skillnad på att vara där i jobbet eller som allmänhet, jag har gillat att jobba där. Mina privata besök har varit ok men korta - dyrt och svårt med hotell exvis.
      Och den där söta pippi-termometern har jag fått av dig! Du ser att den är i bruk - men jag fick vända på den för att kunna ta bilden ...

      Radera
  3. Synd att du inte är där i år när jag för en gångs skull kommer tid :)

    SvaraRadera