onsdag, april 12, 2006

En nästan komplett samling

Min samling av vårtecken växer. Vilken dag som helst är den komplett.
Onsdagens skörd är inte dålig – eller vad sägs om följande:
Två sportbilar kör nedcabbat.
Blommande gul svalört, en riktig påskmatta, lyser i en trädgård i Bromma.
Utslagen forsythia finns i Berzelii Park.
Och flera uteserveringar står klara att ta emot hungriga och törstiga, som helst intar födan i solen. Eller åtminstone utomhus.
Lägg därtill att jag fyndat ett par blommiga boots. Hur coola som helst!
Jag behöver snart inte samla fler bevis för att vi kommit in i en ny årstid!

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Anonym6:26 em

    Samla på, du - det kommer fler och fler vårtecken - jag lovar! MEN hur ser de blommiga stövlarna ut - är det gummistövlar, eller? OCH vad matchar du dem med klädvis?

    SvaraRadera
  2. nä du gummistövlar tror jag att jag lagt av med... nu handlar det om boots av cowboystuk... till jeans, tänkte jag mig... både byxa och -kjol. Och så är de ett garanterat conversation piece, jag lovar!

    SvaraRadera
  3. Anonym9:59 em

    låter jättefint

    SvaraRadera
  4. Anonym10:56 em

    snälla, kan vi inte få se en bild av blombootsen?

    SvaraRadera
  5. Jag har digitalkamera.
    Jag har bevisligen dator.
    Jag har lika uppenbart en blogg.
    Men jag har banne mig inte fattat hur man lägger in bilder här!

    SvaraRadera