lördag, april 22, 2006

När man tänker efter...

Ibland behöver man lite tid på sig för att inse sina misstag.
Nu har till exempel den så kallade Hagamannen äntligen och till sist insett att det var dags att erkänna de ruskiga övergreppen på kvinnor i det annars relativt lugna och fredliga Umeå.
Tack och lov att polisen tog rätt gubbe - och tack och lov att allt ser ut att klaras upp.

Eftertankens kranka blekhet har också drabbat mig, men nu talar vi om begångna fel som ligger ljusår från Umeås nattliga horisont, förstås.
Det är det där med 01:02:03 - 04/05/06.
Först påpekade en läsare att så himla märkvärdigt är det väl ändå inte. Det händer ju om tusen år igen.
Nu kommer näste och skriver mig på näsan att faktiskt inträffar detta vart hundrade år.

Jag kan bara stoppa in huvudet i laptoppen och utöva självkritik. Samt be dem jag i min tur lurat om ursäkt.
Man ska inte tro på allt sådant där som kommer drällande i e-postmeddelanden som cirkulerar varv efter varv jorden runt.
Först ska man tänka efter.
Det KAN hjälpa att räkna till hundra.
Jag gör det nästa gång.

Copyright Klimakteriehäxan

1 kommentar:

  1. Anonym3:22 fm

    du fick ju iaf en massa kommentarer, så på något sätt var det värt en eftertanke...

    SvaraRadera