torsdag, april 20, 2006

Ett-två-tre-fyra-fem-sex

Om inte alls särskilt länge är det torsdagen den 4 maj år 2006.
Hur upphetsande låter det?
Inte så värst, eller hur?

Ändå blir den dagen historisk på ett alldeles speciellt sätt. Och vill du uppleva det, får du endera hålla dig vaken en bra bit över midnatt – eller också sätta på någon sorts väckarklocka till klockan ett på natten.
Då får du nämligen vara med om det som aldrig förr har hänt, och aldrig mer kommer att upprepas.Två minuter och tre sekunder över ett den där vårnatten ser nämligen den exakta tidsangivelsen ut så här:
01:02:03 – 04/05/06.

Kommer våra liv att se annorlunda ut efter denna epokgörande händelse?
Förmodligen inte.
Kommer något märkvärdigt att inträffa?
Finns ingen anledning att förmoda det.
Men håll med om att det är lite originellt. Åtminstone, hur som helst och i alla fall.

Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. Anonym8:16 em

    Vad häftigt :) Kom på det själv att det skulle bli så?

    SvaraRadera
  2. Och jag som brukar tycka att jag är lite siffertokig... det var en tidpunkt för mig!

    SvaraRadera
  3. Anonym11:55 em

    Hörröduru - det där har du snott från nån annanstans - eller tänkte du ut det helt självt?
    Kanske du bara vrövlar?!

    SvaraRadera
  4. Anonym12:00 fm

    OK - så då bör man sätta väckarklockan på ringning, vara vaken i en sekund och sedan fortsätta att snarka på.

    Fast visst är det egendomligt och intressant att det bara händer EN gång. Ett historiskt ögonblick alltså i andra ord.

    SvaraRadera
  5. Anonym10:01 fm

    kommer du på bloggölen kl 18 på södershjärta imorrn - eller bor du för långt bort?

    SvaraRadera
  6. Anonym11:18 fm

    Så unikt är det inte. Det kommer att hända även år 3006, 4006 osv. Dessutom har det redan hänt år 6 och år 1006 (åtminstone)

    SvaraRadera
  7. Anonym2:22 em

    Är det verkligen sant det som sista kommentaren av Anonymous säger - att det har hänt förut och kommer att hända igen - och så snart? Redan om tusen år.
    Jävlar oxå - och här har man upphetsat sig i onödan.

    Varför tog inte Anonymous 2 sig alias "blase" - med accent på e-et.....

    SvaraRadera
  8. Anonym3:10 em

    Får jag återkomma till "det rosa senilsnöret" - Amelias märkliga felbedömning.(Hoppas hon läser din krönika) Mitt ligger framme o ger mig ett gott skratt då o då.
    Min systers gick sönder bums o retar henne fortfarande.
    Tänker försöka vara vaken den magiska sekunden - man kan ju allltid hoppas på att något alldeles underbart kan hända då.Hälsar Overboard

    SvaraRadera
  9. Ser att jag har frågor att svara på! Nä inte kom jag på det där själv. Märkligt nog fick jag inom loppet av ett dygn två mail, från olika kontinenter, med samma innehåll. Utgår från att av alla de pryttlar som cirkulerar på nätet är detta bara en. Så alltså skyndade jag mig att posta en liten snutt om fenomenet, innan alla andra redan gjort det.
    Tänkte dock inte på det iofs självklara - att det händer igen, om bara tusen år. Don´t hold your breath, folks! Petra - jag hade inte en aning om bloggöl. Ska fundera på saken.

    SvaraRadera
  10. Anonym8:35 em

    FEGISAR!
    Vem som helst kan kalla sig ANON.
    Kom ut ur garderoben och hitta på ett gällande alias. Det andra - anonymous - är SÅÅÅÅ trist och opersonligt!

    Häxan - du är suverän! Du tar upp diverse ämnen och på något sätt får du alltid till det så att vi börjar tycka och svars-blogga.

    Man tackar.


    Och eftersom Anonynous är feg och odefinierbar går det ju inte heller att direkt börja argumentera.

    SvaraRadera
  11. Anonym3:59 em

    Men hur räknar ni egentligen...
    Vart hundrade år inträffar det. Ingenting ovanligt alltså.

    SvaraRadera
  12. Jag böjer huvudet i skam. Ber om ursäkt här och dessutom i separat post!

    SvaraRadera
  13. Anonym10:40 fm

    Jag håller inte med riktigt...
    030405 har ju redan varit, det var den femte april 2003. För min del ser jag fram emot 060708 09:10:11. Det är lördag och jag sitter på balkongen och äter frukost! Och lika mycket till 060504 03:02:01, då jag säkert sover gott.

    SvaraRadera
  14. Anonym12:51 em

    Jag menade förstås 040506, den 6 maj 2004!

    SvaraRadera