måndag, april 03, 2006

Han ser på mig - hela tiden...

Det är andra gången vi ska sova tillsammans.
Hotellrummet är tyst, ombonat och bekvämt.
Någon - han? - har till och med ställt fram en liten flaska vin på sängbordet. Allt verkar mycket lovande, som upplagt för en underbar natt.

Hans mörka ögon följer minsta rörelse jag gör. Det är en vacker karl jag har sällskap av. Håret är ostyrigt, charmigt, en liten lock faller busigt ner i pannan. Hans haka har en aning av skäggstubb, av den sexiga typen. Skjortkragen är nonchalant uppknäppt och under skjortan tittar en oklanderlig vit t-shirt fram. Han ser ut som en riktigt he-man och glimten i blicken antyder både det ena och det andra.

Trots allt känner jag mig lite besvärad. Att han tittar på mig absolut oavbrutet blir stressande. Jag fumlar lite när jag knäpper upp jeansen, vänder mig bort när jag tar ner behåbanden och släcker en lampa till innan jag drar av mig trosorna. Kastar en förstulen blick åt hans håll när jag inte längre har en endaste tråd på kroppen. Hans leende är oförändrat vänligt, nästan ömt.

Jag vet ju att vad som än händer, om jag snarkar som en hel manskör, sparkar av mig täcket, drömmer mardrömmar eller springer på toa mitt i natten så är han kvar när jag vaknar, med samma varma, intensiva blick som aldrig viker från mig. Jag kommer att tänka på gamla hitlåtar som "Do you still love me in the morning" och "Help me make it through the night".
Med knapp nöd hejdar jag mig från att sjunga refrängerna för honom. Det behövs ju inte, han är inte av den flyktiga typen.

Men innan jag somnar ska jag titta lite på teve och kanske läsa några sidor. Då glömmer jag bort honom, släpper hans blick. Fast innan jag släcker blinkar jag åt honom och kastar en slängkyss och ett litet "Good Night".

Han heter Mel Gibson och hans porträtt hänger vid fotändan av min hotellsäng. I naturlig storlek.
Om jag drömmer om honom?
Å nej, så lätt går det inte.

Sju timmar senare.
När jag vaknar är hans ögon faktiskt blå. Men oföränderligt leende. Och lika intresserade. Han ser på mig, hela tiden.
Vi ska sova tillsammans en natt till...

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Anonym4:53 em

    Är det här ett tjej-hotell? Finns det ett George Clooney - rum?
    Mer info, tack!

    SvaraRadera
  2. Måste fråga om Clooney. Sean Connery finns i a f - men han kanske är i äldsta laget?

    SvaraRadera
  3. Anonym11:07 em

    Ja, man vet ju inte vad som finns kvar under kilten, så att säga. Och så har han blivit så förskräckligt patriotisk och talar med en skotsk accent som är litet jobbig. Han var bra som Bond, dock.

    SvaraRadera
  4. Klart intressant hotellrum med dylika bilder :-) Finns det något rum med Johnny Depp ..?
    *hoppfull*

    SvaraRadera