lördag, september 05, 2009

Veckans fönster: Skyltat

Man kan ana skymningen som sänker sig över Paris gator. Några hus, en gatlykta speglar sig försynt, men tar inte intresset från kreationen som ska väcka förbipasserandes habegär.

Fönstret tillhör ett av De Stora Modehusen, men jag har skam till sägandes glömt vilket. Och inte köpte jag klänningen heller - av en rad skäl: affären var stängd, jag behövde ingen klänning, inte riktigt min stil och den fanns förmodligen inte heller i min storlek ... nä, inte i min prisklass heller, så sant så sant ...

Men skyltfönster är ofta skojiga fönster som man kan fördriva tiden med. Som nu till exempel, när du kan klicka här och hitta vägen till fler. Länkar till alla finns i kommentarerna som deltagarna lämnar efter sig som "spår"!

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. Paris ja, vi var där och gick in i ett av modehusen längs stora gatan. Jag tyckte det var intressant att se hur mycket man kan ta betalt för en handväska eller blus. Men dottern mådde illa när hon tänkte på hur mycket pengar folk lägger ner på kläder. Hon slank kvickt ut igen, till vakternas förvåning.

    SvaraRadera
  2. I ärlighetes namn tycker jag att kreationen i fråga ser rätt alldaglig ut för att komma från ett av De Stora.
    Men mode är väl till en del att lura folk på deras surt förvärvade pengar. :-)

    SvaraRadera
  3. Annat än det mode jag precis tittat på hos vivan, där det var åtsnörpta midjor som gällde. Här är det avskalade axlar och accentuerade former. Tror inte jag passar i sådant heller. Jag håller mig mest till jeansen.

    SvaraRadera
  4. Anonym7:30 em

    Ja den här klimakterietanten hade nog skrivit något liknande. Jag har absolut ingen koll på de här stora modehusen trots att jag kan namnen, men intresse av det saknas. Jag brukar inte tycka att kläderna som visas upp på modegalorna är något för mig eller andra förutom just på modegalorna.

    Din fönstershopping resulterade i alla fall i ett snyggt foto.

    /Bildgatan Avs. Margareta

    SvaraRadera
  5. Du...sådant är verkligen så härligt i Paris..jag älskar att gå i där och titta på detaljer på fotografer som jobbar på boulevarderna och utmed Seine..med mannekängerna..din bild här utstrålar den elegans som ju nästan bara finns i makalösa Paris..

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig varit i Paris ... skulle vara roligt att komma dit och se allt mysigt!
    Mode vet jag inte så mycket om dessvärre ... he, he
    Kan undra vad klänningen kostar???

    SvaraRadera
  7. Kul att vi har lika fönster..olika moden bara!

    SvaraRadera
  8. Skulle vara väldigt roligt att gå omkring i paris och titta i skyltfönster, har skam till sägandes aldrig varit där, men jag hade nog förväntat mej ngt mera "flachigt" hos en stor modeskapare.

    Ha en skön söndagskväll och tack för kommentar hos mej!

    annette

    SvaraRadera
  9. Kul att ni hängde med mej till Paris! Kan bara hålla med om att ett "stort" namn på plagget långt ifrån alltid är det samma som snyggt plagg.

    SvaraRadera