onsdag, juli 14, 2010

Hur kan du INTE ha en?

Mycket väderprat blir det i dessa dagar. En hel del pust och stön och stånk och gnäll också. Vi är inte riktigt vana vid de gassiga dagarna och de tropiska nätterna. För de senare har jag för min del just investerat i en fläkt, en tyst och snäll en som gjorde att jag sov riktigt gott i natt.
Men för dagarna har jag sedan flera år tillbaka hjälpen ständigt till hands: jag har solfjäder.

Va, har inte du det? Hur kan du låta bli?
Det är inte ens tantigt, inte om man lyfter blicken ett snäpp över Hökarängens nivå.
Det är suveränt, jag har en (har som synes flera att välja på) i handväskan året om, för alla kvalmiga ögonblick som kan uppstå.

Om du inte redan har en solfjäder – köp! Det är en liten investering som ger stor vinst, du kommer inte att ångra dig! Och för att skydda den mot slitage, för det blir den utsatt för där i handväskans djup, har du tipset här

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Ingen dum idé - får nog skaffa en jag också... ;)

    SvaraRadera
  2. Du kommer inte att ångra dig, jag lovar! Problemet kan möjligen bli att få behålla den för dig själv, för folk - av båda könen - vill väldigt gärna låna ...

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen, brukar vifta lite med kepsen, men det är ju inte lika elegant. Jag trodde annars att dom där var för att fina damerna skulle kunna gömma sig bakom när de rodnade eller fnissade åt något ekivokt skämt.

    SvaraRadera
  4. För all del, japanskorna lär ha ett alldeles speciellt solfjäderspråk. Men för oss som inte behärskar det räcker det med att flytta på luften kring skallen!

    SvaraRadera
  5. Jag har en men jag hittar den inte, så jag fläktar mig med papper och annat tills jag hittat den eller en ny i någon affär.

    SvaraRadera
  6. jag har en nånstans, fick på en restaurang i Göteborg (maken fick en fet liten buddha).

    SvaraRadera
  7. P.S.
    fast avslappning funkar lika bra :)

    SvaraRadera
  8. Anonym12:06 em

    Snart kommer kanske ett tillägg till samlingen........det behövs verkligen i den europeiska värmen f t.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  9. I dag har jag kört med naturfläkt, det blåser som tusan i 20 knop... helt underbart. Gjorde ett litet undantag och bloggade med bild på barnbarnet och länk till SR som äntligen gjorde mig såååå glad.

    SvaraRadera
  10. Vad festligt, en kvinna på bussen hade en igår och viftade med.Jag sa till henne, vet att jag har en liten någonstans i mina lådor.Jo mycket riktigt, hittade den.Liten söt i någon benvit plast känns det som, vet att den är gammal.Hasselbacken Stockholm står det på den, där jobbade min Mamma och Pappa i unga år på -30 talet.Kan den vara så gammal, är den antik.Fanns det plast då? Hannele fick också sin från en krog.Kanske var brukligt förr, även paraplyer användes mot solen.Det hade Mamma och jag i England sommaren 1959.Då var det varmt,också. Kram o.hej från Mi

    SvaraRadera
  11. Jodå, jag har en, eller två, spansk och italiensk. Har använt dem i dessa länder men inte i Sverige. Än har vi inte nåt den temperatur då jag behöver fläkta med solfjädern.

    Jag tål ganska hög värme och njuter för fullt av den underbara Sverigesommaren. Men blir det över 35 grader då lovar jag att ta fram den. :)

    SvaraRadera
  12. I dag lördag såg jag en ung tjej i kassakön på HM. Och oj, som hon viftade med sin solfjäder!!! Fast den var i minsta laget. Liiiite större ger mer effekt. Just nu kör jag mest med en spansk, en prisvinnare i en årlig tävling som en stor dagstidning på Mallorca anordnar - och sen delar ut till sina prenumeranter. En av dem är en vänlig själ och skickade sin till mig!

    SvaraRadera