torsdag, juli 29, 2010

Vin för väskvänner

Naturligtvis vet jag att folk som kan vin aldrig - aldrig! - väljer sort på grund av den snygga etiketten eller flaskans originella form.
Men jag har inte någonsin påstått mig vara någon vinkännare, även om jag är helt säker när det gäller att skilja på rött och vitt.
Dock har det hänt förr att jag köpt bara för förpackningens skull. Och ni kan ju gissa vad som ledde till att jag nu äger en treliters låda med franskt vitt vin (Vernissage, Chardonnay Viognier, 199 kr), jag som ytterst sällan bär hem en bag-in-box. Nu blev det en bag-in-bag.
Gillar man väskor så gör man. Så är det bara.
Om vinet är gott? Inte en aning!

UPPDATERING: Jo, det var gott. Lättdrucket. Och numera slut ... Passade väldigt bra till olika laxvarianter när vi hade gäster!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Jodå! Vinet är mycket gott och lättdrucket :)
    Var på tjejmiddag i början av juli,och då serverades förstås detta vin!
    Skål!

    SvaraRadera
  2. Men så bra! Då var det ju ett lyckat köp, även vad innehållet beträffar!

    SvaraRadera
  3. Äntligen lite nytta med att damen släpar med sig en rejäl handväska överallt. Mycket fyndig förpackning, ska komma ihåg den som present till en viss dam.

    SvaraRadera
  4. Wow, skulle nog kunna göra samma köp... Fräck!

    SvaraRadera
  5. Anonym11:53 fm

    Jättefin förpackning och om vinet dessutom är gott...

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  6. Skulle naturligtvis köpa en sån direkt om den fanns på vårt Bolag.

    SvaraRadera