fredag, juli 02, 2010

En plats att läsa


Det är en alldeles vanlig parkbänk. Den står på Ringvägen, ganska nära Skanstull. Ett bra inslag i stadsbilden för den som behöver vila trötta ben, vill läsa en tidning eller bara titta på folklivet, slövandrarna, hundrastarna, barnvagnsrullarna och folk som hastar hemåt med matkassar och fynd från sommarrean.

Just när jag passerar är den ledig. Men det sitter en lapp på ryggstödet. Kanske är det en sanningssägare som varit framme? Kanske är det faktiskt fler som läser den där lappen än som läser min blogg, åtminstone nu när en viss semesterstiltje verkar ha inträtt - om man ska tro den inte alltför tillförlitliga besöksstatistiken?

Riktigt hur det förhåller sig med den saken lär vi inte få veta. Det finns knappast nån statistik att tillgå för hur ofta den där lappen drar uppmärksamheten till sig. Men påståendet kan absolut vara sant. Jag läste den ju!
Fast inte lägger jag väl av för lite motstånd, inte ens för konkurrensen från en centralt placerad parkbänk ...

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Det är bra, se till att ge den där parkbänken en riktig match.

    SvaraRadera
  2. Sådan humor gillar jag.

    SvaraRadera
  3. Hej Klimakteriehäxan!

    Min erfarenhet är att flest kommentarer får jag på liiite text och stor bild...;))...typ;)))...som bänken....typ!!/Anja

    SvaraRadera
  4. Vonkis - jag gör så gott jag kan. Men förmår inget allena ...
    Bruno B - visst är det trevligt att bli bjuden på ett leende!
    Anja - Sex års bloggande har fått mig att tro att det kan bli lite hipp som happ. Helt klart är att det är väldigt få läsare som känner sig ha lust och/eller tid att kommentera - kul att du gjorde det!

    SvaraRadera
  5. Jag skrev till Dig ett meddelande på FB om det nu är Du, där eller en annan Aina Bergvall. Förr tyckte jag bara om FB, men sedan jag fixade min blogg genom ett misstag, jag skulle redigera min mobilblogg,och plopp så hade jag en blogg.Det ångrar jag inte.det är så allmänbildande att läsa Dina berättelser. Så tack ! och på återhörande.

    SvaraRadera