söndag, juli 18, 2010

Efterlyses: behåhamstrare

Vem är du?
För du måste finnas där ute, någonstans! Du som köper minst fyra behåar till varje bikinitrosa! Hur resonerar du? Planerar för nya bröst, ännu inte inköpta? Vill du variera graden av avkläddhet allt eftersom sällskapet på playan växlar? Är du rädd för mjölkstockning och måste därför byta överdel efter varje dopp?

Frågorna kan tyckas konstiga. Men de är högst befogade. År efter år är det samma visa: Dotterns födelsedag närmar sig. Med åren allt svårare att hitta presenter till. Fast baddräkter går ju alltid åt, och jag vet storleken.
Går till bikiniavdelningen (har ju inte ärende dit så väldigt ofta) och ser genast flera färger och mönster som jag tror skulle tilltala inte bara mig utan också henne.

När jag kommer ända fram ser jag det igen. Hur trosorna hänger där i dussintal. Medan det inte finns en endaste behå i samma tyg. Jo till en variant finns det, i storlek obefintlig byst.
Jag vill inte riktigt ge upp, kollar runt ordentligt. Resultatet förändras inte. Den som vill köpa bikinibyxor till reapriset 49:50 kan slå till direkt, och få hur många som helst. Den som inte satsar på toppless är chanslös. Och jag har varit med om det förr, gång på gång.

Alltså kvarstår min fråga: vem är du som hamstrar bikinibehåar? Tänk om du ville vara så vänlig och göra en "trädaframmare", så att vi som kammar noll åtminstone kan få klart för oss hur det går till i baddräktsbranschen!

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Ett tips från en som inte riktigt begriper, satsa på hel baddräkt, då kan detta fenomen inte uppstå, eller kör topless. Vid närmare eftertanke så borde det finnas en massa tjejer på badstranden som kör bottomless om det nu är som du säger.

    SvaraRadera
  2. Vi äldre damer, vi försöker nog satsa på heltäckande, i a f om vi vistas bland folk. Men de där yngre, som Dottern som jag nu hade tänkt handla åt, de vill ha magen bar i solen och det förstår jag.
    Men när du stöter på din första bottomless badflicka, glöm då inte att ta fram kameran! Idén är naturligtvis god ...

    SvaraRadera
  3. Det är kanske så enkelt som att bikinibehåar används som vanliga behåar för att de finns i lite roligare färger och modeller......

    SvaraRadera
  4. Dels tror jag att Gunilla har rätt och dessutom är det ganska många som går med shorts eller kjol och bikinibehå.
    Men man tycker ju att affärerna skulle ha lärt sig och beställt fler behåar.

    SvaraRadera
  5. inte jag :)

    P.S.
    Köper alltid fler par trosor till EN ny BH.

    SvaraRadera