lördag, april 19, 2014

Dukat i gult

Guldkrokens femarmade ljusstake i keramik är en klassiker. Men den gula är inte lika snygg som den röda eller den vita, så den får bara komma fram till påsk.

Fast det jag helst vill visa upp på mitt påskbord, det är duken. Visst är den fin? Metervara från Ikea för många år sedan, så billig att jag köpte både till duk, långa gardiner och gardinkappor. Och inte tröttnat (även om gardinerna har ledigt i år). Designer tyvärr okänd.

Det borde naturligtvis vara riktiga påskliljor på bordet också, men nu råkade det bli en krysantemum som tog plats i krukan i form av en gåsring, som ni knappt kan se. En liten grön glashöna har också gömt sig.
Men det var ändå tyget jag ville visa upp.
Så där ja, nu är det gjort!

Copyright Klimakteriehäxan 

8 kommentarer:

  1. Fint! Jag tröttnar inte heller på mina inköp...
    Glad fortsatt påsk!

    SvaraRadera
  2. En sån där femarmad från Guldkroken fick jag av svärmor, fast en vit, men den stod farligt nära en trappa och åkte ner i många små bitar för många år sen... Jag har en till av mässing, men den kräver mer skötsel än porslinsversionen. Numera får den bara komma fram och bli blank vid stora kalas.

    SvaraRadera
  3. Snygg duk är det - missade jag att säga. Skriva.

    SvaraRadera
  4. Anonym6:49 em

    Gult är fult var det nån som sa, men dom hade fel :)

    Fin påskduk!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  5. (jag tror du vill läsa mitt inlägg)

    SvaraRadera
  6. Det var en mycket passande och snygg påskduk.
    När man har påskliljor så där på duken så kan man ha andra blommor i krukor och vaser. :-)
    Så du hoppade "skyltsöndag" denna vecka?

    SvaraRadera
  7. Vad fint du har det! Jag tycker också om mönstret på duken. Den pryder sin plats på bordet hela våren tycker jag och inte alls bara till påsk.
    Hade ingen aning om att de där ljusstakarna fanns i gult. Kanske lite svårt att få in i den vardagliga inredningen? Men till påsk är den ju perfekt. :-)

    SvaraRadera
  8. Anonym2:32 em

    HAR DU BLOGGAT 100 DA´R I STRÄCK REDAN? TIDEN GÅR :)

    Kulsprutan 22/4

    SvaraRadera