fredag, april 11, 2014

Veckans fönster är RUNT

Runda fönster är inget man springer på varje dag.
Därför hamnar jag i vintertid igen, för när det var snö på träden och kallt i luften var det definitivt skönt att stanna inomhus och titta ut genom det runda fönstret. Och en bild blev det!

Om jag bara hade vägarna förbi skulle det säkert fortfarande vara trevligt med rund ram på naturen där utanför. Men när Veckans fönster ska vara runt blev lösningen av nödvändighet ett besök i arkivet. Klicka på länken och se hur andra löst uppgiften!

Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. Snyggt och intressant runt fönster! Gillar att det är en vinterbild, snön lyser upp så fint mot den svarta ramen!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Fönstret var fint, trots att vi alla längtar efter vår/sommar och värme. Men det är ju trots allt en tröst att se att det kan vara vackert även när det är vinter.

    SvaraRadera
  3. Jag ville ha ett runt fönster när vi stängde en onödig altandörr ut mot vedstapeln, men när jag fick höra att det skulle kosta 12 000:- ville jag plötsligt inte ha nåt runt fönster längre... det fick bli ett fyrkantigt till normalpris.

    SvaraRadera
  4. Jag trodde förresten att din nya bok skulle komma idag, men icke... bara fakturan har kommit. Konstigt, va? :)

    SvaraRadera
  5. Jag som är så himlarns nyfiken undrar var denna "uteplats" är?

    SvaraRadera
  6. Runt och fint fönster.
    Säkert betydligt skönare där inne än ute i snön.

    SvaraRadera
  7. Trevlig helg på er, alla fönstertittare!
    Bloggblad - verkligen trist när räkningen landar före leveransen, hoppas den kommer!!!
    Pysselfarmor - Yasuragi, Hasseludden, är svaret på din fråga.

    SvaraRadera
  8. Anonym10:38 em

    Tjusigt med den svarta "ramen" eller ja, fönstret mot det vita där utanför.

    SvaraRadera
  9. Tur man har arkiv att ta till ibland!:)Fint trots den kalla snön!

    SvaraRadera
  10. Det är klart det hade varit trevligt med spirande vår där utanför, men det här tyckte jag var riktigt fint ändå!

    SvaraRadera
  11. Det är klart det hade varit trevligt med spirande vår där utanför, men det här tyckte jag var riktigt fint ändå!

    SvaraRadera
  12. Runda fönster hittar man ju ofta på kyrkor, å vem har en kyrka runt husknuten;-)
    Håller med dig om Blogg 100. Vem orkar kolla igenom 750 bloggar...
    Men många av mina "stammisar" är med. I mitt fall gör det inte till eller ifrån, jag lägger ju iaf upp ett inlägg per dag, så det blev liksom bara en rolig grej.
    Har fått två nya läsare , två killar, kul! Problemet där är bara att de inte nödvändigtvis är mitt "stuk".
    Det tar ju tid att läsa och skriva vettiga kommentarer, så om inläggen är så långa att man inte orkar läsa dom blir det ju till ett litet problem, men sådant är ju angenäma problem iaf;-)

    SvaraRadera
  13. Snygg bild, även om den är lite kylig...

    SvaraRadera
  14. Spännade miljö, den ser marin ut men är det inte?

    SvaraRadera