onsdag, april 02, 2014

En stor liten boknyhet!

Nu finns den. Min nya bok.
"Dela lika" är tänkt att läsas av lite mindre människor, kanske mellan 8 och 12 år. En "kapitelbok" men förhoppningsvis också en högläsningsbok. Högläsning är något som verkar ha blivit lite bortglömt, det bör vi ändra på!

Boken handlar om Cilla, en tjej som (precis som tusentals andra svenska ungar) ska bo varannan vecka hos mamma och varannan hos pappa, med allt vad det innebär. Den är på väg ut i bokhandeln just nu, men redan möjlig att köpa på nätet  exempelvis direkt från förlaget eller från din vanliga nätbokhandel.
Omslaget gjort (precis som förra gången) av den förträffliga Helene Åberg. Visst är det fint?!

Om du klickar på bilden av omslaget i vänsterspalten kommer du till den speciella Dela lika-bloggen, som än så länge är så färsk att den bara innehåller ett par poster. Men du kan läsa första kapitlet där!

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Anonym9:20 em

    Kul, grattis!

    SvaraRadera
  2. Spännande. Grattis!

    SvaraRadera
  3. Den ser verkligen läcker ut med vänskapshjärtat. Jag har redan grattat, men gör det gärna igen. Jag visste ju att du "var gravid", men inte vad det skulle bli.

    SvaraRadera
  4. Grattis! Nu får du vara med i författarförbundet! Denna borde jag recensera...

    SvaraRadera
  5. Tillfälligt slut på Bokus!

    SvaraRadera
  6. Den har inte inkommit till adlibris än, men står med. Jag ska ha ögonen öppna!

    SvaraRadera
  7. Tack för grattis - slut????? inte möjligt!

    SvaraRadera
  8. Anonym3:17 em

    Vågat! Hoppas det blir bra!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  9. Bloggblad, Hannele - nu finns den både hos Bokus och Adlibris.
    Kulsprutan - du låter skeptisk ...
    :-D

    SvaraRadera
  10. Anonym3:39 em

    Har ju inte sett alstret än - tills dess förhåller jag mej oftast skeptiskt.

    Kulsprutan

    SvaraRadera