torsdag, april 10, 2014

Stilleben på två hjul

I dag skiner vårsolen igen. Det tar vi tacksamt emot. Ljuset gör också cyklisterna glada, för nu är de många, nästan som om sommaren vore här på riktigt. Två hjul gör att man tar sig snabbare fram i stadstrafiken än man gör på fyra, vare sig de sitter på en bil eller en buss.

Dessutom kan cyklarna bjuda på helt andra bilder. Rent av ett grafiskt stilleben, målat på asfalt. Och det gäller att njuta NU  konstverket kan bara beundras så länge penseln av solstrålar består.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym4:50 em

    Ute å cyklar :)
    Trevlig tur - och håll balansen om det äe tvåhjuligt.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Om jag bara vågar ska jag kanske börja cykla igen. Men det är ruggigt i trafiken i den här stan.

    SvaraRadera
  3. Svärsonen cyklar från Mälarhöjden till Vasastan varje dag när han kan och om det är något så när väder. En bra bit...

    SvaraRadera
  4. jag tror att det finns cykelvägar även i huvudstaden

    SvaraRadera
  5. Men jag håller med dig om att det är ruggigt i trafiken nu. Jag har nästan slutat helt att cykla i stan. Till Hannele: Det är på cykelbanorna som det är värst!! Folk cyklar helt vansinnigt fort just där och jag tycker inte alltid att cyklisterna är så noga med trafikreglerna. Tyvärr.

    SvaraRadera