lördag, april 05, 2014

Det skulle vi ha firat ...

Knappt hinner man vända ryggen till förrän man missat en bemärkelsedag. Ibland spelar det kanske inte så stor roll, men handlar det om den inre kretsen kan det bli riktigt pinsamt.

I går hände det alltså igen. Jag lät Morotens dag bara passera, utan att ägna denna trevliga rotsak en endaste liten tanke. Och då har jag ändå haft elva år på mig att vänja mig  morotsdagen proklamerades 2003, och det påpekas på den officiella nätplatsen att det är lämpligt att arrangera en morotsfest dagen till ära. Vilket jag alltså var väldigt långt ifrån att göra.

Det närmaste en fest jag kom var väl att med Maken äta fantastiska färska räkor till middag, bara 17 kronor hektot!, för att fira att min nya bok "Dela lika" kom ut i veckan.
Dessutom kan jag stolt meddela att jag HAR kommit ihåg att min svåger följer moroten tätt i spåren och har födelsedag i dag. Bra va?

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. Anonym9:41 em

    Ät mer morötter - gott o nyttigt.

    SvaraRadera
  2. Anonym10:46 em

    Bara den inte är rôten

    SvaraRadera
  3. finsk morotslåda passar hela året, inte bara på julafton

    SvaraRadera
  4. (hekto finns bara i Sverige, hoppas ni åt godkända räkor)

    SvaraRadera
  5. (hekto finns bara i Sverige, hoppas ni åt godkända räkor)

    SvaraRadera
  6. Jag tyckte de var väldigt godkända, Hannele! Skämt åsido: jo, det tror jag.

    SvaraRadera
  7. Anonym3:43 em

    Verkar vara ett heltidsjobb att hålla reda på alla ( ibland rätt fåniga) årsdagar i Svedala. Men om det är livsviktigt för en själv, gör man det, såklart!!
    Välj själv.

    Kulsprutan - som tycker kanelbullens dag i oktober är ganska viktig - fast jag har glömt vilket datum det var.....den tredje? Fjärde?

    Grattis till din andra utgivna bok! Och så olika ämnen det handlar om här - spännande! /k

    SvaraRadera
  8. Kulsprutan - det visar sig att i fjol uppmärksammades morotens dag inte bara i Sverige utan också i Frankrike, Italien, Ryssland, Australien, Storbritannien och Japan.

    SvaraRadera
  9. PS Kulsprutan - Kanelbullens dag infaller den 4 oktober, alldeles riktigt! Tror jag måste kolla om kardemummabullen också fått ett datum?!

    SvaraRadera