lördag, april 11, 2020

Helgstämning


Jobbar på påskstämningen ... hur tycker ni att det går?
Inte en påskkäring i sikte denna helg. Den traditionen fick sig en rejäl knäck i år, när alla kvastar beordrades till tvångsparkering. Annat var det förr! I min barndom var påsken en festlig sak som krävde sina insatser under lång förberedelsetid. Gott om påskkäringar var det också. Läs om det här, det kan tänkas roa dig!



De yra hönsen sitter iofs på kylskåpsdörren oavsett årstid ...
Copyright Klimakteriehäxan

13 kommentarer:

  1. så påskfint! Jag gillar min recycle-tupp från indiska, de har inte såna längre

    SvaraRadera
    Svar
    1. min påskkäring (göteborgsstavning) sitter på bokhyllan med kaffekittel och katt hela året

      Radera
    2. Har faktiskt inte hittat alla mina påsksaker i år - trots att jag vet att jag hade dem framme i fjol ... men det handlar ju ändå bara om några dagar, sen ska de undan igen.

      Radera
  2. Så fint du gör det! Även om det inte är allt och bara är för några dagar, så lyser det upp och ger glädje.
    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får ta vara på ljuspunkterna eller hur! Hoppas du också får en bra helg!

      Radera
  3. GLAD PÅSK! Här är det glest med påskpynt, utöver påskliljor har vi bara några tuppar framme men vi firar påsk ändå.


    SvaraRadera
    Svar
    1. Påskpynt är väl definitivt inget måste. Men när man nu ändå har det så ...

      Radera
  4. Efter att ha läst ditt gamla inlägg om hur det var på Barndomslandet så kan jag för en gångs skull säga att det var bättre förr.
    De senaste åren har jag i stort sett inte sett några påskkärringar alls. Förut ordnade man ansiktsmålning för häxorna i centrum, men det var då det. I huset där vi bor fick vi bara besök av påskkärringar en enda gång - grannens tvillingar. Idag är de väl 17 år gamla...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns de där påskarna som jätteroliga! Tråkigt att käring-trenden verkar helt utdöd. Har inte sett en enda i år, knappt någon på senare år över huvud taget.

      Radera
  5. Jag har svårt för att tänka i banorna glad påsk. Men påsk är det ju enligt almanackan och det vill till att göra det bästa av den. Men annorlunda blir den. Läste om "Barndomslandet" och där kände jag igen mig. Men påskkäringarna verkar nästan ha tagit slut. Gillade dem bättre än detta spektakel som brukar vara till "Hall o vin". Min vän och bloggvän Amas uttryck.
    Och visst är det väl trevligt att ta fram det påskpynt man nu har. Har också gjort det. Men inte mycket finns kvar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gladare påskhelger har man tack och lov upplevt! Är inte heller nån Halloween-vän - Hall-o-vin funkar bra!

      Radera
  6. Tyckert du har pyntat storartat för helgen! Påsken är svpr för jag vet inte när jag ska börja och sluta så det blir liksom ingenting. Där är det bättre med julen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer, det känns mer värt besväret att pynta i jultid!

      Radera