måndag, augusti 02, 2021

Ny pippi hälsas (och hälsar) välkommen

Pippi nummer 90 har gjort entré i mitt liv. Inte bara det, den förgyller också entrén till huset i Barndomslandet. Den ska hälsa besökare välkomna, det är min tanke. Vi har väldigt gott om fåglar kring huset, många som sjunger härligt. Och så förstås den eländiga hackspetten som gjort hål i fasaden. Men den här, tillverkad i corténstål som rostat, får en särställning.

Just den här pippin har inte bara ett nummer, den har ett namn också: Fia. Fia är kläckt i Örnsköldsvik, hos Stubbviken idé & design, som drivs av familjen Näslund. Vilken av Näslundarna som är designer lyckas jag dock inte lura ut. Fia har f ö två syskon, Fanny och Fabian. Dessutom finns bl a löv och fiskar i liknande utförande, måste erkänna att jag gillar dem alla!

Vägen till de 89 fåglar som redan hittat hem till mig har du här, fast du får scrolla lite. Märk väl, ingen av dem kan flyga ... 

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Vilken jättefin Fia-pippi :-D

    Ha en skön start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nöjd med min nyanskaffning! Önskar dig också en fin vecka!

      Radera
  2. Svar
    1. Jag är väldigt förtjust i den!

      Radera
  3. Kul med din unika fågelsamling. Och detta nytillskott från Ö-vik gillade jag verkligen. Får nog ta mig en titt där nästa gång jag kommer hit. Lär nog dröja till nästa sommar. Men ska titta in för man kan kanske beställa.Har ett par lediga platser på muren i den spanska stugan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De finns i olika storlekar ... men verkar inte sälja direkt utan bara hos återförsäljare.

      Radera
  4. Vilka läckra väggprydnader - dregel, dregel! Kul med pippi nummer 90. Såg på företagets hemsida att det även finns en potentiell pippi nummer 91 kvar för dig att ha i åtanke. Grattis till ett perfekt köp:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har många fina prylar, jag gillar nästan alla!

      Radera
  5. Super snygg fågel och lite roligt att en produkt från ett företag hemifrån hamnar hos dig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar lite rustik design, denna fågel är helt i min smak.

      Radera