tisdag, september 02, 2008

Trakterad av Lennart Swahn

Lennart Swahn är borta, inte bara ur teverutan utan från jordens yta. Han är för mig precis som för så många andra en framträdande profil från förr, vi har så att säga alltid haft en teveruta emellan oss.

Men icke desto mindre finns ett minne av honom som tatuerat i min hjärna. Det är ett citat ur en tidningsintervju med honom, i vilket sammanhang har jag inte en aning om – och i sanningens namn undrar jag lite hur det kom sig att jag läste den.

Hur som helst, i den där intervjun berättade Swahn om hur han helst trakterade sina gäster, vad han alltid hade hemma ifall det kom oväntat besök.
Jo: sherry. Och bananer.
Jag är förtjust i bananer och kan tänka mig ett litet glas sherry. Men tillsammans?
Har aldrig vågat prova.
Fast kanske skämtade han bara?

Copyright Klimakteriehäxan

Om Lennart Swahn i Svd här, och i DN här.

4 kommentarer:

  1. Anonym9:26 fm

    Den kombinationen låter inte så lockande men jag har hört betydligt värre saker om honom som inte lämpar sig för tryck.

    Censurera om du vill.

    SvaraRadera
  2. För mig är Lennart Swahn Drutten och Gena och John Blund. Han hade ju något TV-program vid sex-sjutiden där det även var ett lite barnavsnitt med dessa figurer. Jag minns inte när det var. Jag var i alla fall inte barn, men gillade det ändå. Jag fick Drutten och Gena i keramik av min farmor. De står fortfarande här bredvid min dator. Gena har tappat en bit av sin dräkt men annars är de intakta och ser lika mysiga ut som de gjorde på TV.

    För övrigt gillar jag också banan och sherry men kan inte tänka mig det i kombination.

    SvaraRadera
  3. Är det inte väldigt många "gamla godingar" som dör ifrån oss just nu?

    Bananer, absolut. Sherry, njaaa...

    SvaraRadera
  4. Anonym9:34 fm

    Arne Domnérus är också borta, gillade hans musik.

    SvaraRadera