måndag, september 15, 2008

Kulturens rygg?

Lite kylslaget på Uppsalas kulturnatt i lördags - men det besvärade inte alla ...

Massor av folk i centrum, hejdlöst lång kö för att köpa langos, många spanska glosor i luften när en chilensk dansgrupp gjorde sig beredd, livejazz på krogen, utspilld öl på gatan, en och annan lokal kändis (Lasse Eriksson!) minglade i baren.

Och kulturens svans hade man ju hört talas om - fast jag visste inte att det betydde blond hästsvans!
Men vad flickan med den kulturella ryggen hade för uppgift, det framgick inte.

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Det första jag tänkte på när jag såg bilden var Symmetri. På nåt vis.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att hon är kulturvolontär och läser högt för gamla damer och herrar på Åldris. Och att hon gör succé med hästböcker har jag hört ryktas...

    SvaraRadera
  3. Om hon alltid går klädd så där är hon nog en succé på hemmet! Men vi andra, som hade betydligt mer kläder, vi frös faktiskt.

    SvaraRadera
  4. Anonym9:18 em

    Men var du i Uppsala utan att höra av dig? Va elakt. Å andra sidan var vi på Gräsö och plockade havtorn.

    PE

    SvaraRadera
  5. Är det någon av sambabrudarna?

    Du skulle ha kollat magdansbrudarna istället, de har nitbälten och svärd ...

    SvaraRadera