tisdag, februari 26, 2013

Tisdagstema MED SLADD

Vi har så mycket sladdar omkring oss. En del lyckas gömma undan sina. Vi andra lever i ständig närvaro av ständigt trassel. Och det är oftast viktiga sladdar: de förser oss med nybryggt kaffe, med tevebilder, med varm hårtork, med ljus och en hel del annat, även om våra telefoner numer är mest sladdlösa, den elektriska gräsklipparen förflyttad till tekniskt museum och apparater i största allmänhet lever utan den livsviktiga navelsträng som elsladden en gång var. Å andra sidan måste ju de moderna uppfinningarna i regel laddas, så då kommer kablaget fram i alla fall.

En trevlig form av sladd är det där senkomna barnet som ingen egentligen hade väntat sig att få - ett så kallat sladdbarn. Men något sådant har jag inte att stoltsera med. För all del, det är jag inte ledsen för, eftersom jag är väldigt nöjd med de två jag har ...

Men på jobbet tvingas jag umgås med en hel del sladdar. Och som tur är handhas de av mer ordningsamma typer. Största reda råder, även om det vid första anblicken kan se lite trassligt ut! 
Så när tisdagstemat heter MED SLADD  bjuder jag inte bara på en liten snål stump, utan på meter efter meter med i sammanhanget absolut nödvändiga snören. I andra änden blir det tv.

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. Här var det verkligen sladd!!!

    SvaraRadera
  2. En lila hade piggat upp!

    SvaraRadera
  3. jo, riktig dilemma ifall man inte bor i ett nybyggt hus, där man försökt lösa problemen. Och alla nya apparater där det följer med nya sladdar och laddare, fast man redan har tio likadana.... Suck.

    P.S.
    Vårt 4:e barn kallar vi för sladdbarn, eftersom det var hela 23 månader till storebror (vi fick fyra barn på fyra år :)

    SvaraRadera
  4. Anonym12:24 em

    Sladdar som bl a laddar. Urtråkiga när det gäller rengöring (värre än benjaminfikus!) och dekoration men tyvärr ofta nödvändiga numera.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  5. Wow här var det mycket sladd och den lila var riktift snygg:-)

    SvaraRadera
  6. Lila är ju modernt ... kanske också i elbutiken???

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen generöst! Sladdar tycker jag är ett nödvändigt ont i många lägen men mest är de i vägen. ;)

    SvaraRadera
  8. tiggde ROSA sladd av en installatör, de snygga färgerna finns under tak, där vi inte ser dem....

    SvaraRadera
  9. Mycket sladdar är det och nu kom jag på att jag kunde också ha fotograferat serverrummet med alla dess sladdar. Jistarns glömde bort det att jag jobbar ju på en IT-avdelning :-))

    SvaraRadera