lördag, oktober 19, 2013

CITAT om "kroppsprydnader"

"Är jag den ende som tittar på en tröjlös Ibra och tänker: jisses vad mycket snyggare hans vältränade kropp skulle vara utan alla bläckkluddar!?"

-Hugo Rehnberg skriver krönika i senaste numret av "A Perfect Guide" om den tatuerade nationen Sverige, Stockholm som världens mest tatuerade stad och om ett mycket synligt exempel för den sortens "kroppsprydnader". Svaret på hans fråga är ett rungande NEJ, han är verkligen inte ensam. Ack om superidolen Zlatan Ibrahimovic inte vore så fullsmetad med blå färg! Och, för säkerhets skull: Rehnberg är 34 år. Ja ni fattar vad jag menar ...

5 kommentarer:

  1. Anonym12:01 em

    Kan bara instämma.

    SvaraRadera
  2. Ibra-fan (ändå)12:04 em

    Jag med.

    SvaraRadera
  3. Ja min inställning till tatueringar är ju glasklar sedan länge ... så det kändes bra att få medhåll av en 34-åring!

    SvaraRadera
  4. Anonym1:31 em

    Kan bara hålla med - oavsett åldersgrupp.

    Kulsprutan

    Fast det kan förstås vara ett alternativ till att kolla om taket behöver målas i intimare sammanhang...

    SvaraRadera
  5. Anonym9:23 em

    Hej kh! Jag funderar mest på hur alla skrynkliga tanter & gubbar kommer att se ut...F ö är tatueringar vulgära och det står jag för, som man brukade säga förr :-)
    / Susan

    SvaraRadera