söndag, oktober 27, 2013

Väska för en SKYLTSÖNDAG

Råkar du möjligen ha en gammal registreringsskylt liggande och skräpa i någon dammig vrå? Tänkt på att återanvända den kanske, men inte vetat riktigt till vad?
Tja vad sägs om att sno ihop en unik handväska, numrerad till och med? Okej då, den blir lite långsmal, men kam och en liten plånbok får du nog plats med, läppstift och mobil också. Mer behövs kanske inte?

Kreativitet ska hedras. Så även Pumita, som hittade på det här med SKYLTSÖNDAG. Själv har hon visserligen semester, men vi andra kan ju skylta ändå.
Här en lista, i demokratisk bokstavsordning, på bloggar som brukar söndagsskylta:
Anitas blogg - Malta
Erik "Semlan" Klings blandade intryck
Gärdsmygen 
Klimakteriehäxan 
 ja hit har du ju redan hittat!
Konst eller konstigt 
Kråkvinklar
Made by Hanna  
Marmeladen 
Monas fotoblogg 
Småstadsblues i ord och bild
Susannes fotoblogg
Var Dag ett Äventyr


Skyltar du också? Lägg en länk i kommentarerna så vi får komma och kika och så kan jag komplettera länklistan!

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Den väskan var verkligen originell. Tackar för länken. :)

    SvaraRadera
  2. Ok, jag nog inte riktigt tänkt på det användningsområdet förut. :)
    Trevligt att du har gjort en lista av oss. Tack för det! Jag skickar med länken till dagens inlägg här. Jag var lite sen i starten. :) http://vardagettaventyr.blogspot.se/2013/10/skyltsondag_27.html

    SvaraRadera
  3. Det kan man kalla kreativitet !! Men.. tror att väskan för min del kanske skulle kännas lite... hård ;-)

    Kul att du gjort en liten lista med oss som brukar skylta. Idag är jag lika tom i hjärnan som jag varit hela veckan. Ska nog ändå ta en titt i mitt lilla skyltarkiv om jag kan hitta på något. Det är ju kul att vara med och struken från listan vill jag absolut inte bli ;-) Önskar dig en skön söndag från ett soligt och varmt Malta.

    SvaraRadera
  4. Älskar den handväskan! Skulle köpa den direkt! Kreativt och annorlunda - man syns helt enkelt!
    Ska leta fram en skylt sedan. Först ska jag njuta av 18 grader på balkongen ett tag till:-)

    SvaraRadera
  5. Inte så praktisk, den handväskan, men det kanske inte är huvudsaken heller.

    Mer sjukledig än semesterfirare just nu, febrig och skruttig... men jag klagar inte! Det hinner nog gå över innan det är dags för BBAA. :)

    SvaraRadera
  6. Anonym2:15 em

    Hehe, jag har ett par amerikanska regskyltar, men jag tror jag hoppar över att göra väska av dem.

    Bra med länklista!

    SvaraRadera
  7. Kreativt- javisst! Praktiskt- tveksamt. Kul idé.

    SvaraRadera
  8. Nu har jag kommit på två skyltar som jag har lagt upp.
    Å du - stort tack för länken:-)

    SvaraRadera
  9. Det var en kul väska. Skojigt återbruk, ja delvis i alla fall. Smart med dina länkar, kul att vara med i "Skyltsöndag". :-)

    SvaraRadera