tisdag, oktober 22, 2013

Tisdagstema MOTION

Det finns gamla, slitna, välanvända. Och det finns nya, skinande vita, som väntar på att tas i bruk. För den allra enklaste formen av motion, det är att hoppa i ett par bra skor och ta en rejäl promenad.
Rimligt vore då att slänga de där nötta exemplaren och sedan, med energi och målmedvetenhet, se till att de senare inköpta också blir ingådda  innan den tilltänkta motionären blir helt ingrodd.

Svårt, det är vad det är, trots ambitionen som finns där. Vädret är åtminstone för närvarande inte till någon hjälp.
Men nu kunde ju det där gänget gympadojor ändå komma till pass  som illustration till tisdagstemats nyckelord som denna vecka är MOTION. Och håll med om att beteckningen "stillbild" ibland känns alldeles osedvanligt passande! Kanske kan detta till och med upphöjas till ett stille-ben?

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Stillbild, mitt i prick!
    Tänk att det ska vara så svårt att göra sig av med gamla uttjänta prylar! Jag gör likadant, behåller det gamla fast jag har köpt nytt!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Sonen slängde mina gamla och jag har verkligen saknat dem i trädgården... gav bra stöd för mina fötter.

    SvaraRadera
  3. Ja dom gamla trotjänarna får vara kvar tills dom inte går att använda längre här;-)
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Min man är likadan och jag brukar slänga hans gamla utslitna kläder och skor när han inte märker det :)

    SvaraRadera
  5. Undrar om du stod på ett ben när du tog bilden? Det fattas en sko.

    SvaraRadera
  6. De gamla är ju så mycket skönare än de nya, så det är inte underligt att man tvekar att göra sig av med dem.

    SvaraRadera
  7. Anonym8:12 em

    Stille-ben .........

    SvaraRadera
  8. Häftigt ... motionsskor, de är fint de :) Men de ska användas också, inte bara stå där och glänsa ;)

    SvaraRadera
  9. Man kan inte kasta gamla ingådda gympaskor. Då får fötterna abstinens. Man måste vänja in dem sakta och försiktigt med de nya och under tiden måste de gamla finnas kvar. Även fortsättningsvis eftersom de är skönast....:-)

    SvaraRadera
  10. Jag har inte så stor erfaring med gympa/träningsskor. Men jag har alldeles nya, fina, blanka, RØDA gummistövlar!

    SvaraRadera
  11. Men de där gamla kan ju vara bra att ha nån gång när det är lerigt... Ihop med alla andra gamla skor som också kan vara bra att ha när det är lerigt.

    Min man sparar gamla kläder som han ska ha är han målar.. Jag är så nyfiken på om han åker runt och målar nånstans om nätterna, för här hemma målar han inte.,

    SvaraRadera
  12. Haha Stilleben :D

    Jag skulle också behöva lufta mina träningsskor lite oftare.

    SvaraRadera