torsdag, oktober 31, 2013

Ha en bra dag!

Två herrar i övre medelåldern på bussen i morse.
Herre nr 1 suckar:
-Ja nu är äntligen oktober slut, vilken ruskigt tråkig månad!
Herre nr 2:
-Fast jag fyller ju 55 i dag, det är ändå lite trevligt.
Nr 1:
-Jo fast det går ju fort över och sen är det november, skittrist.
Nr 2:
-Julen lyser väl upp lite i december i alla fall?
Nr 1:
-Onödigt mycket tjafs blir det, tycker jag.
Nr 2:
-Vi får väl helt enkelt se fram mot midsommar!
Nr 1:
-Men då kommer myggen. Och sen bromsarna, det är ett litet helsicke som dom bits!
Nr 2:
-Lite semester blir det ju ändå. Jag gillar att bada.
Nr 1:
-Om det blir varmt blir det ormår också, säkert som amen i kyrkan.
Nr 2:
-Fast det är sällan man stöter på nån orm, tycker jag.
Nr 1:
-Det räcker med en.
Nr 2:
-Kanske är det hösten som är bäst trots allt, du vet augusti-september med brittsommarväder och alla naturens vackra färger!
Nr 1:
-Jo pytt, med alla löven som ska krattas, hala är dom också och kvällarna blir bara mörkare hela tiden!
Nr 2:
-Ja det är inte så himla mycket man kan göra åt tidens gång, det är trots allt bara att hacka i sig tror jag. Men nu ska jag hoppa av – du får ha en bra dag!
Nr 1  hann inte svara. Lika bra var väl det ...

Medpassagerare Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. en viss typ av män(niskor) undviker jag

    SvaraRadera
  2. Den ene är min granne ... jag avslöjar inte om nr 1 eller nr 2 ...

    SvaraRadera
  3. Åh, i nummer ett har jag en själsfrände!

    SvaraRadera
  4. Anonym1:29 em

    :)))

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  5. Man får liksom inte roligare än man gör sig...

    SvaraRadera