lördag, februari 04, 2017

Bäst så in i Norden

Dags för Veckans bästa igen! Och nu gäller efterlysningen den bästa nordiska tv-serien.
Naturligtvis dyker en rad danska, svenska och norska thrillers upp i minnet, de är många och de är verkligen spännande, välgjorda, ja bra på alla vis. Nordic noir, ni vet! Men ...

... man ska inte underskatta feelgood-genren! Visst minns ni norska "Himmelblå"? Danska "Badhotellet" i TV 4 missar jag ogärna. "Bonusfamiljen" som SVT just börjat köra verkar också bli en höjdare, men bäst av dem alla är "Lykke" från Danmark, sänd för flera år sedan.

Den ljuvliga historien har till råga på allt en inbyggd chefsutbildning: studera Lykkes närmaste chef Flemming, gör absolut ingenting som han gör som arbetsledare och du gör rätt!
Under tiden har du riktigt roligt.
Och det kan man ju faktiskt inte ha för ofta ...

Copyright Klimakteriehäxan

PS Den som vill se "Lykke" nu måste antagligen köpa den på dvd.

8 kommentarer:

  1. Bonusfamiljen såg jag faktiskt, den verkar lovande :)

    SvaraRadera
  2. glömde Badhotellet, sett den ibland hos svärdottern

    SvaraRadera
  3. Jag älskar humorn i Lykke även om det ibland blir pinsamt :-) Den följer vi när den går! Och Himmelblå hade jag med.

    SvaraRadera
  4. Nix! Känner inte till någon av dessa. Ser uppenbarligen väldigt lite på TV numera. ;)

    SvaraRadera
  5. Har inte sett en enda av dessa serier.

    SvaraRadera
  6. Badhotellet har jag sett och gillat en del avsnitt av, men det har gått lite troll i att upptäcka den i tablån?

    SvaraRadera
  7. Helena - jag har förmig att Badhotellet sänds på tisdagskvällar. Ska finnas på TV4 Play också men där är alltid svårt att navigera tycker jag. Fast vill man veta hur det går för fru Andersen, Morten och Fie får man väl ansträna sig lite ... :-D

    SvaraRadera
  8. Anonym3:55 fm

    Hej, jag är Allie Reyna, efter att ha varit i en relation med Anderson i åratal, bröt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskaster som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde på stavningsgjutningen. Jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att bli bra och lovade att min ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och överraskande på andra dagen , det var runt 16:45, min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände, att han ville att jag skulle återvända till honom, han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom, det var så vi började leva tillsammans glatt igen. Han hjälpte mig också att stoppa mitt hjärtproblem. Jag är så tacksam för att vara bland de människor som delar detta vittnesbörd. Du kan kontakta Dr. JARAKUN på denna e-postadress: doctorjarakuntemple@gmail.com

    Kontakta honom för följande och se det stora arbetet av Dr. JARAKUN

    (1) Om du vill ha din ex tillbaka
    (2) Om du söker ett jobb
    (3) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    (4) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig
    (5) Om du vill ha ett barn
    (6) Du vill vara rik
    (7) du vill bli giftig
    (8) Ta bort sjukdom från din kropp
    (9) Business Spell
    (10) Ta tillbaka förlorad kärlek
      och mycket mer...

    SvaraRadera