fredag, februari 17, 2017

Att läsa en bra bok ...

Det är fredag  äntligen, ni vet!  och det betyder att det också är dags för Bokbloggsjerkan. Denna gång har Annika hittat på en ny frågevariant som lyder så här:
Avsluta följande mening: Att läsa en bra bok är som att [blank].

Hon uppmanar oss också att inte tänka för mycket utan svara med det som spontant poppar upp i skallen ... jaha ...

Att läsa en bra bok är som att ha semester från vardagsbestyren, som att resa bort till okända miljöer (och kanske till och med vilja stanna där), som att möta nya människor, som att bli lite förälskad igen ... och vissa gånger är det också så att man inbillar sig att man blev lite klokare på kuppen!


Mitt svar är, misstänker jag, inte ett skvatt originellt, men det var vad som dök upp.
Vad andra bokvänner svarar kan du ta reda på genom att klicka här!

Copyright Klimakteriehäxan

17 kommentarer:

  1. Kan inte göra så mycket annat än att nicka medhåll! Kan skriva under på allt du sa!

    SvaraRadera
  2. precis, och därför undviker jag deppiga böcker

    SvaraRadera
  3. böckernas värld erbjuder så otroligt mycket

    SvaraRadera
  4. Så ä dä vet dô!

    SvaraRadera
  5. Ja men det är väldigt bra och det stämmer.

    SvaraRadera
  6. Ibland måste man ta till väldigt långa meningar :)

    SvaraRadera
  7. Så bra skrivet!

    SvaraRadera
  8. Men visst är det så :)

    SvaraRadera
  9. Fylligt och heltäckande svar.

    SvaraRadera
  10. Haha Monika, dså sant, det blev en lång en!!!! :-D

    SvaraRadera
  11. jag tycker det är roligt att se så många som älskar böckernas värld lika mycket som jag .-)

    SvaraRadera
  12. Man BLIR lite klokare, absolut, tror jag... ;)

    SvaraRadera
  13. Tycker det var ett fint svar, och jag håller med :)

    SvaraRadera
  14. ibland har jag läst böcker om vardagsbestyren...

    SvaraRadera