torsdag, februari 02, 2017

Nytt kapitel i Sveriges (massmedie)historia

Amelia Adamo, 70 om ett par veckor. Omslags-
flicka för sista gången! M:s januarinummer 2017. 
Historia skrivs naturligtvis hela tiden, ord för ord, sida för sida, minut för minut, dag för dag och så vidare i all oändlighet.
Det gäller också massmediebranschen.

Kanske tycker du ändå att den är historielös sedan Lars Johan Hierta och Olof Lagercrantz dog? Men det är den faktiskt inte. Och det behöver inte alltid vara en gubbe som står för det man minns, det som går till historien. 

I svensk populärpress har det på senare år gång efter annan varit en pigg tjej som gått i bräschen, tagit upp frågor som manliga redaktörer skyggat inför, hävdat sin övertygelse om att "kvinnor kan" – och att de kan det långt upp i åren. År som de dessutom inte bör skämmas för eftersom de gett erfarenhet och klokskap.

Du vet redan att jag syftar på Amelia Adamo. Och resten av texten läser du här, på News 55. Bara ett litet klick bort!

Kommentera gärna, kul om du delar vidare så att fler läser och sänder en vänlig tanke till Amelia nu när hon är en sprillans ny pensionär och en tjej som gjort så mycket för kvinnosaken i Sverige!
  
Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. M har jag från och till några år, riktigt bra tidning.

    SvaraRadera
  2. Ska läsa den nästa gång jag kommer till bibblan. Välskriven artikel som vanligt. OM du tänker att gå till Sven-Harrys vill jag bara tipsa om att det är stängt måndag OCH tisdag. Något som vi sorgeligen fick erfara när Kent och jag skulle gå dit tidigare i år.
    Ingrid

    SvaraRadera
  3. Anonym3:53 fm

    Hej, jag är Allie Reyna, efter att ha varit i en relation med Anderson i åratal, bröt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskaster som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde på stavningsgjutningen. Jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att bli bra och lovade att min ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och överraskande på andra dagen , det var runt 16:45, min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände, att han ville att jag skulle återvända till honom, han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom, det var så vi började leva tillsammans glatt igen. Han hjälpte mig också att stoppa mitt hjärtproblem. Jag är så tacksam för att vara bland de människor som delar detta vittnesbörd. Du kan kontakta Dr. JARAKUN på denna e-postadress: doctorjarakuntemple@gmail.com

    Kontakta honom för följande och se det stora arbetet av Dr. JARAKUN

    (1) Om du vill ha din ex tillbaka
    (2) Om du söker ett jobb
    (3) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    (4) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig
    (5) Om du vill ha ett barn
    (6) Du vill vara rik
    (7) du vill bli giftig
    (8) Ta bort sjukdom från din kropp
    (9) Business Spell
    (10) Ta tillbaka förlorad kärlek
      och mycket mer...

    SvaraRadera