söndag, februari 19, 2017

CITAT om dryckesvanor

"Jag är från Värmland så jag är inte så knusslig, jag dricker det mesta." 

-Anna Rönngren, sommelier hos Frantzéns, i intervju i Svenska Dagbladets helgbilaga Perfect Guide. Jag skulle gärna vilja veta vad det är hon dricker när hon sväljer "det mesta". Vatten? Hembränt? Danskt körsbärsvin? Hon lägger dock till en delförklaring: "Dåligt gjord riesling är bland det värsta som finns." Dessutom misstänker jag att hon menade "kräsen" eller "kinkig" men sa "knusslig". Det är svårt med språk, hade Anna kanske druckit en skvätt dålig riesling innan hon blev intervjuad?

3 kommentarer:

  1. jag dricker nog allt - även mjölk ❤️

    SvaraRadera
  2. När sonen nyss fyllt tjugo och fick gå på Systemet för första gången, köpte han en flaska körsbärsvin till mej som födelsedagspresent ❤️ eftersom jag verkligen gillar allt körsbärslikt.

    SvaraRadera
  3. Tillhör också mjölkdrickarna. Och tyckte danskt körsbärsvin var jättegott men nu var det länge sedan jag smakade ...

    SvaraRadera