torsdag, juni 15, 2006

Färdas som en Stjärna 2

Landade nyss efter en kortare inrikes flygtur.
Och döm om min förvåning när ”mitt” flygplan var alldeles nymålat. Flaggblått. Med Svenska Fotbollförbundets gula logga på, och ”SVENSK FOTBOLL” i stora bokstäver på sidan.

Jag har helt enkelt flugit i det specialdesignade plan som tog landslaget till Tyskland.
Medan Malmö Aviation väntar på att hämta hem fotbollsstjärnorna går planet tydligen i reguljär trafik.

Nu är bara frågan hur stjärnlik och hjältefähig den där transporten egentligen blir.
Hör stön från teve-soffan och besvikna illtjut från kommentatorerna: det är fortfarande mållöst i matchen mot Paraguay, efter föga imponerande 0-0 mot Trinidad/Tobago.
Snart är det nog bara mötet med Svennis och England kvar.
Sedan är det väl dags att måla om det där planet igen, får man anta. Och att ha åkt med landslagsplanet därmed ingenting alls att skryta med...

UPPDATERAT
Titta! Det hjälpte att vara lite syrlig! Knappt hade jag tryckt på "Publish post" förrän Fredrik Ljungberg gjorde mål!
Men det var i grevens tid...
...kanske har jag färdats i en blivande hjältetransport trots allt?

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Anonym12:16 fm

    Kräääääk!
    Hur kan fotboll betyda något mer än en sport som tar upp tid från mer intressanta och viktigare teman. May best man win - men för jösses skull, låt oss fokusera på något annat. Som diktatorn Franco (Spanien) sa : fotboll är "panacea para las masas" = mental bedövning för pöbeln. (För att glömma viktigare ämnen). Nymålade flygplan eller inte.

    SvaraRadera
  2. Anonym12:29 fm

    Hej Haxan

    Kanske skulle vi - alla läsare av din blogg - göra en insamling så att du kunde åka i limosiner och kändisfordon hela tiden. Det verkar som om du är impad av desamma. Eller gäller en moppe eller vespa oxå?...

    SvaraRadera
  3. Moppe och vespa är dåligt när det regnar. Annars är jag rätt bra på att gå på alldeles egna ben också...

    SvaraRadera