lördag, januari 19, 2008

Sex sätt att upprätthålla galenskapen i livet

Visst är det bra med lite tok i vardagen? Lite lagom respektlöst sisådär… kanske ett och annat practical joke… ögonbrynshöjare som övergår i fnissframkallare…
Jag har just hittat en lista med tips om hur man upprätthåller galenskapen i livet.

1)
Sitt i din parkerade bil med solglasögon på. Peka på förbipasserande med en hårtork. Se om de saktar in.
2) Sök dig själv via växeln. Försök INTE förställa din röst.
3) Varje gång någon ber dig göra något, fråga om de vill ha pommes frites till det?
4) Ställ sophinken på skrivbordet med en lapp med texten: Inkorg.
5) I minnesfältet på alla dina inbetalda räkningar skriv: För sexuella tjänster.
6) När pengarna kommer ut ur bankomaten, skrik "Jag vann!", "Jag vann!" "Tredje gången denna vecka!!!"


Hämtat från bloggen Förvirrad gnu – vars lista på förslag till galenskaper är längre. Du kan se hela här!
Frågan är nu bara: Vem vågar försöka?

4 kommentarer:

  1. Anonym5:38 em

    Jösses så kul!
    Punkt 1, 3, 6, skall jag testa! Jippie!

    SvaraRadera
  2. 4:an verkar vara alldeles perfekt för mig. 6:an går också bra! *asg*

    SvaraRadera
  3. detta praktiseras någon gång då å då, det behövs sannerligen inte mycket för att folk ska reta sig på en...men kul är det :)


    baj de väj så funkar inte länken, inte för mej iaf.

    SvaraRadera
  4. Anonym4:04 em

    Vi brukade använda uttrycket ´bussiga klubben` när jag var yngre.
    Nu när jag är äldre får jag nog kalla det `Busiga Klubben´ - och med en häxa som initativföreslående ordförande!

    Kulsprutan

    SvaraRadera