lördag, januari 26, 2008

En man att älska

Ibland blir man bönhörd, till på köpet snabbare än någon kunde ana.
I början av månaden avled författaren Stig ”Slas” Claesson. Då skrev jag att kanske vågade man hoppas att SVT skulle visa Lasse Forsbergs filmversion (från 1973) av Slas underbara bok ”Vem älskar Yngve Frej?”. Som en hyllning eller så.
Och ser man på – ikväll sänds den! I SVT 2 klockan 21.05!
Programmera inspelningsapparaturen, gott folk. Det tänker i alla fall jag göra.
För Yngve Frej, det är en man att älska. Både i bokform och som film.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Jag skäms nästan över att jag inte läst något av Slas, och tänkte direkt att jag måste se filmen när trailern kom i teve.

    Fast jag ser nog direkt - det jag spelar in glömmer jag ofta att titta på.

    SvaraRadera
  2. Anonym4:28 em

    Jepps inspelas ska det göras!

    Den förra inspelningen jag hade (10 år gammal?) blev överspelad av en intet ont anande son i, då, nästan tvåårsåldern så man har varit utan "Frej" i många år...

    Femman visar "High Fidelity" samtidigt men denna kväll blir det lätt att välja! :)

    Jahej/iZac, seskaro.nu

    SvaraRadera
  3. Bloggblad, skäms inte - gläd dig i stället åt att du har några högtidsstunder framför dig! Och jag ska titta ikväll OCH spela in, för framtida bruk. Izac har så rätt: man vill ha kvar den här filmen!

    SvaraRadera
  4. Anonym6:58 em

    Ska försöka minnas detta!

    SvaraRadera