lördag, december 20, 2014

Att missa sin egen födelsedag ...

Hoppsan! Det var ju härom dagen (den 16 december) Klimakteriehäxan fyllde tio år!
Minns tydligt den där känslan, påminnande om en svag och behaglig berusning, lycka och frihet i en salig kombination när jag publicerat "TEST" och såg att jodå, det funkar!

Sedan dess har det blivit inte mindre än 3390 inlägg, detta medräknat. Törs inte tänka på hur många timmar som gått åt ... men jag har ju ändå haft kul praktiskt taget hela tiden!
Vid ett par tillfällen har jag varit på vippen att stänga ner, men då har alltid något hänt som satt fart på mig igen.

Rent generellt tror jag intresset för bloggarna har minskat på senare år. Samtidigt noterar jag att kulturikonen Ulf Lundell öppnade sin blogg för bara en vecka sedan  endera är han grymt otrendig eller så är bloggandet inte lika otrendigt som jag börjat tro ...

Ibland lyser förvisso inspirationen med sin frånvaro. Men det känns ju ändå rätt så normalt. Alla kan ju inte vara på topp alltid, eller hur?
Nu är bara frågan hur jag så här i efterhand ska fira min tioårsdag. Blir nog ingen tårta i alla fall. Kanske en lussebulle?

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Grattis! Så kan det vara när man blir äldre :)

    Synd att Ulf Lundells öppna landskap håller på att förstöras av illvilliga människor :(

    SvaraRadera
  2. Jaså du hade bara hållit på i ett halvår när jag kom ut på blogger?
    Jag har också lessnat ibland, men då minns jag plötsligt vilka fina kontakter jag fått, och så surfar jag runt lite igen.
    Och de gånger som jag har tänkt lägga av med facebook, har det kommit någon IRL och viskat i mitt öra att hen älskar mina knäppa funderingar. Och sånt är jag ju svag för...

    SvaraRadera
  3. Bloggblad - visst är det kul att bli "läst", det kan inte förnekas, hur mycket man än hävdar att man bloggar för sin egen skull. Men jag tror att färre bryr sig, färre ids definitivt kommentera även om man ser att besökarna varit hyggligt många. Vi får väl se hur länge vi fortsätter!

    SvaraRadera