måndag, december 15, 2014

Lysande återvinning

Har du tröttnat på spetsgardinerna? Ärvt några virkade dukar efter gamla moster? Har många tomflaskor som inte kommit iväg till containern? Eller kanske ligger där rent av ett garnnystan och dräller, garn som du skulle vilja få användning för?

Här finns lösningarna på det som eventuellt är ett litet problem!
Jag har nämligen varit på utflykt till Oslo. Farit runt i staden som turist, ätit på restauranger, klivit på Operahusets tak, vandrat på Akers fästning och kikat in i domkyrkan. Det gäller ju att passa på när chansen finns.

Och på vägen stötte jag på några exempel på lysande återvinning: lampskärmar som består av bitar av spetsgardin, virkade dukar och en stickad liten strumpa som ger mysljuset struktur. Samt en ljuskrona av tomflaskor!

Kan detta kallas heminredning eller möjligen konst? Jag vet inte, men påhittigt måste det kunna benämnas. Lite inspiration rent av? Lysande återvinning, tycker i alla fall jag.




 Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Läckert! Jag har en gammal vägglampa som ser virkad ut... jag känner på mej trender!

    SvaraRadera
  2. Anonym10:31 em

    Den där flaskgrejen ser lite komplicerad ut-

    SvaraRadera
  3. Alltså dom första två gillar jag inte, men de två sista ÄLSKAR jag:-)

    SvaraRadera
  4. Jag kanske ska sätta en spetsgardin på min Tiffanylampa? Eller på kristallkronan. Jag får fundera på det.
    Ingrid

    SvaraRadera
  5. sist var jag i Oslo 1968 med min far...

    SvaraRadera
  6. Anonym11:13 fm

    Allt utom flaskorna verkar rejält brandfarligt. Och vackert är det inte heller i mitt tycke.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  7. BP - man har ju inte roligare än man gör sig ...
    Musikanta - Tiffany och spetsgardin? Hm. Känner mig inte övertygad om kombinationen! :-D
    Hannele - då är det definitivt dags igen! Du har ju inte ens långt dit!
    Kulsprutan - kreativt, måste man väl ändå säga???

    SvaraRadera
  8. Anonym2:19 em

    Tja, möjligen - men inte varken uppmuntrande eller uppmuntranserbart (om det ordet ens existerar).

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  9. Kulsprutan - du slipper!!! :-D

    SvaraRadera
  10. Anonym11:21 fm


    :)

    Kulsprutan

    SvaraRadera