onsdag, december 17, 2014

Så vitt man kan se ...

Titta det snöar!
Säsongens första vita nederbörd, åtminstone i min absoluta närhet. Marken blir vit, i alla fall ett tag. Och visst blev det lite julstämning på direkten, även om blommorna på balkongen har "fel" färg och rimligen lägger sig ner och dör alldeles strax.

Men så går det ju alltid till slut, hur träget man än kämpar emot ... och de har kämpat länge sida vid sida, den gula kalanchoen, den blåa campanulan och den röda pelargonian som alla fortsatt blomma och till och med har knoppar!

Uppdatering: världen är fortfarande vit på torsdag morgon. Och vägen SNORHAL. Varning!

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Visst har du gröna fingrar!

    (min mini iPad funkar överallt; kan läsa böcker på spårvagnen - istället för att sätta eld på dem - jag kan betala räkningar, läsa bloggar, fota.... allt :)

    SvaraRadera
  2. (jag som sa nej till iPad först när maken skulle byta upp sej ... nu kan jag inte leva utan den :)

    SvaraRadera
  3. Torsdag em - regn gör det vita allt mindre vitt ...

    SvaraRadera
  4. Anonym2:27 em

    Vitt är skitt, som mor Vera brukade säja.

    lenas syster

    SvaraRadera