lördag, januari 06, 2024

Veckans mening – om livet på landet

Finns det en mening jag nyss läst som fått mig att tänka till aldrig så lite extra? Anledningen kan ha varit att den var rolig, ovanligt välformulerad, helt korkad eller synnerligen tänkvärd. Det är Skriv-Robert som är jaktledare när meningarna ska hittas. Jag har gett mig på Annika Norlins "Stacken". Författaren, som till för bara ett par år sedan var popidol under artistnamnen Säkert! och Hello Saferide, men nu gett ut sin tredje prosabok, har förmodligen fått en alltför stor dos av svensk feelgood. Så tolkar jag det när jag med ett leende läser hennes lätt bittra konstaterande: 

Enligt filmerna behöver en stadskvinna bara åka tjugo mil uppåt landet så regnar det pittoreska pensionat och sexiga forna klasskamrater över henne.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. läst noveller Jag ser allt du gör av Annika Norlin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett bokens utsida, inte läst. Vad tyckte du?

      Radera
  2. Hannele12:22 em

    Norlin är vass iaktagare

    SvaraRadera
  3. Du har säkert väldigt träffsäkert rätt där ang. feelgood-dosen. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte jag kände igen tecknen ... :-D

      Radera