torsdag, januari 04, 2024

Inga nya löften här!

Nytt år, nya helgfrågor från Mia i bokhörnan! Denna gång undrar hon Hur är det, har du avgett några nyårslöften? Speciellt nyfiken är jag på de som handlar om böcker.

Nej nyårslöften slutade jag med för länge sedan, eftersom jag insåg att hur fint tänkt än mitt mål var, likväl lyckades jag aldrig leva upp till det. En perfekt illustration till uttrycket att "lova runt men hålla tunt", tyvärr.

Inte heller när det handlar om böcker lovar jag vare sig det ena eller det andra. Vill dock väldigt gärna läsa många av mina hyllvärmare, fast de är så många att de antagligen kommer att räcka livet ut! 

Copyright Klimakteriehäxan

16 kommentarer:

  1. jag behöver 20 år för mina hyllvärmare har jag räknat ut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förmodligen samma läge här ...

      Radera
  2. Nej, inga nyårslöften för mig heller. Tror nog att jag aldrig avgett några, eller så minns jag inte.
    Har inga hyllvärmare heller, då jag alltid "läser upp" de böcker jag köpt under vinterhalvåret under våren/sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla bra ordnat med din läsning! Kan väl inte bli bättre?

      Radera
  3. Läsa alla hyllvärmare - problemet är att det kommer nya i en aldrig sinande ström

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker hejda den strömmen ... det går sisådär ...

      Radera
  4. Hyllvärmare? Åh, det löftet känns övermäktigt. Då måste jag nog komma på ett riktigt bra sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det är lika övermäktigt som de flesta andra nyårslöften!

      Radera
  5. Nej, inga löften här heller. Har aldrig förstått vitsen med dessa. Men jag har ambitionen att fortsätta med att ha en bok jag lyssnar på och en jag fysiskt läser. Har fungerat bra i några år och jag gillar idén. Ska också ta mig an några hyllvärmare .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag lyssnat mindre en period, vädret har inte lockat ut mig på promenader i samma utsträckning som tidigare. Ska försöka bättra mig!

      Radera
  6. promenadläsning skulle jag gärna vilja sätta igång med. inga löften i övrigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har funkat för mig, vet inte varför jag kommit av mig.

      Radera
  7. Svårt med nyårslöfte man måste ju hålla dem för de ska fungera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är därför jag inte avger några!

      Radera
  8. Nej, nyårslöften blir det ju inte, men visst har man väl tankar inför ett nytt år om vad man kanske behöver ta tag i, vad man vill hålla fast vid, och vad man vill släppa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Och man behöver ju inte basunera ut sina intentioner heller ...

      Radera