söndag, februari 15, 2009

Nu står äran på spel - igen ...

Författare bloggar.
Bloggare blir författare.

Tidningen Vi har bestämt sig för att dela ut ett pris till ”bästa författarbloggen” i sin specialutgåva ViLÄSER.
Kravet är att bloggaren gett ut minst en bok på ett ”riktigt” förlag, definitionen är aningen oklar.

Man kan fortfarande
nominera bloggar (stoppdatum 10 mars, adress forfattarblogg@vilaser.se), man kan rösta till 17 april, vinnaren utses den 12 maj.
Läs mer här. Om vinnaren belönas med något mer än äran framgår inte vad jag kan se - men äran är väl bra nog?!

6 kommentarer:

  1. Ojdå, kan man anmäla sig själv? Jag har ju fått två utgivna.

    måste man läsa tidningen VI???? Det gör jag inte.

    SvaraRadera
  2. Ära är inte att förakta. Men kändisskap smäller nog högre ändå.... Även om både du och jag slår en kändis på nyligens 50-i-topp-lista. Där jag f.ö. åker upp och ner utan egen förskyllan.

    SvaraRadera
  3. Anonym8:56 fm

    Du behöver inte anmäla dig för det har jag redan gjort ...
    Nyligens topplista är ett evigt mysterium. Konstigast är att bloggar som uppdaterar jättesällan ligger högt, jag fattar inte sambandet, gör nån annan det? En del bloggar som bevisligen läses av många finns inte med ö h t. Dessutom är jag förbryllad över att 50-listan består av 37 stycken ... men det spelar väl inte heller nån roll?!

    SvaraRadera
  4. Aha, gills inte... nu har jag också svarat. Och kommer att dubba några personer att nominera både dig och mig några gånger... så ska vi allt se om de inte ändrar sig...

    SvaraRadera
  5. Anonym12:12 em

    Nu har jag föreslagit och röstat.
    Hoppas mina förslag har framgång. Så länge det inte blir L-z- M är åtminstone jag nöjd.
    Lycka till ni andra!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  6. Vi är den enda tidningen vi prenumererar.

    SvaraRadera