lördag, juni 26, 2010

Midsommar

Vilken midsommaraftonskväll det blev!
Varmt, nästan vindstilla, lätta skyar, myggfritt. God mat, goda drycker - och till och med vispgrädde till jordgubbarna, något jag aldrig annars brukar tillåta mig ...
Jasminen doftade, flädern var nästan helt utslagen och jag blev bekant med en ny sorts trädgårdsbuske: rosenhallon (som jag glömde föreviga).
Allt detta på en balkong med kvällssol och utsikt över Mälaren, där båtarna for fram. De som försökte segla fick förstås aldrig upp farten, men hade det säkert jätteskönt ombord ändå. Oavsett om vi befann oss på landbacken eller på däck njöt vi nog alla lika mycket av solnedgången!

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Jag ska surfa runt och kolla lite midsommarfirande här och där över landet - ganska kul att se hur andra firar.

    Här var det "the same procedure av every year"... Mycket trevligt.

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bild.
    De allra flesta verkar ha haft en bra (och regnfri) midsommar i år.

    SvaraRadera
  3. Låter ljuvligt, vi tanter hade också en trevlig kväll utomhus med makar, med allt gott, fin vaniljglass till jordgubbarna. Och en magisk midsommarnatt.. Rosenhallon fick jag av min far, den får växa i slänten, där den får sprida sej fritt.

    SvaraRadera
  4. Oj, så vacker din första bild är - visar verkligen vilken underbar kväll det blev!

    Rosenhallon har jag i trädgården, gillar dem skarpt, men andra tycker att de är ogräs eftersom de sprider sig så mycket!

    SvaraRadera
  5. Väldigt fin helg blev det! Och inte nog med det: sommaren verkar fortsätta!!!

    SvaraRadera