lördag, augusti 25, 2012

Två lördags-citat att betänka

"Det finaste som finns är att inte bry sig om sin vikt, men ändå vara smal. Att inte bry sig om sin vikt och vara tjock är inte okej."

-Hanna Hellquist funderar kring bantning och kroppsfixering i sin lördagskrönika i Dagens Nyheter.

"Läsning är som samlag – ställningsbyte förnöjer. Och i läsningens fall är det till och med nödvändigt."

-Jenny Lindh, bibliotekarie, svarar på frågor i samma DN. Det är signaturen "Ola" som får besked när han undrar hur han kan minska värk i nacke och axlar, värk som han skyller på sin vana att läsa böcker i sängen.

5 kommentarer:

  1. Anonym10:48 em

    Och jag då - som är för tjock men visst bryr mej om vad jag väger - kan jag eventuellt och trots allt ändå vara OK? ja jag bara tänkte ett litet varv till ...

    SvaraRadera
  2. jag har köpt ett helt underbart litet läsbord :)

    SvaraRadera
  3. Anonym2:10 em

    Hur ser HH själv ut? Mager som en skrika förmodar jag.
    Vilket dumt uttalande!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  4. Nä HH är klart lagd åt det rundare hållet.

    SvaraRadera
  5. Borde väl ha lagt in länken - läser man hela texten förstår man vad hon menar!
    http://www.dn.se/blogg/pa-stan/2012/08/24/hanna-standigt-denna-vikt/

    SvaraRadera